مفهوم نشانگر‌های رنگی تغذیه ای روی بسته‌بندی مواد غذایی

۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۲ کد : ۱۴۸۹۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۴۵۳
دکتر تاجیک مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک گفت: با درج نشانگر‌های رنگی بر روی بسته بندی مواد غذایی سهم هر معیار در محصول مورد نظر مشخص است و مردم می‌توانند با مطالعه آن مواد غذایی مورد نظر خود را تهیه کنند.
مفهوم نشانگر‌های رنگی تغذیه ای روی بسته‌بندی مواد غذایی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو ، دکتر رضا تاجیک مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو بیان کرد: برروی همه محصولات غذایی نشانگر‌هایی با سه رنگ سبز، نارنجی و قرمز وجود دارد که مقدار استفاده شده از مواد را نمایش می‌دهد.


وی افزود: نشانگر‌های رنگی تغذیه‌ای با درج موارد شاخص‌های قند، چربی، نمک و اسید‌های چرب ترانس در هر سهم از ماده غذایی به مصرف‌کننده کمک می‌کند تا بتواند با نگاه سریع و با استفاده از رنگ‌های سبز، نارنجی و قرمز ماده غذایی را از حیث شاخص‌های مهم تغذیه‌ای ارزیابی و مناسب‌ترین را انتخاب کند.

دکتر تاجیک ادامه داد: رنگ سبز بیانگر (اندک)، نارنجی (متوسط) و رنگ قرمز (زیاد) است و معیار‌های قابل فهم هر سهم، نام محصول، میزان سهم محصول بر حسب میلی لیتر یا گرم را نمایش می‌دهد.

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی بهداشتی بیان کرد:انرژی، قند، چربی، نمک و اسید‌های چرب ترانس با این سه رنگ نمایش داده و سهم هر معیار در محصول مورد نظر مشخص است و مردم می‌توانند با مطالعه آن مواد غذایی مورد نظر خود را تهیه کنند.

کلید واژه ها: نشانگر رنگی تغذیه ای دکتر تاجیک مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی


( ۵ )

نظر شما :