معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

«تهدید سلامت» با آنلاین شاپ ‌ها و بلاگرهای معروف لوازم آرایشی

۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۵ کد : ۱۵۱۱۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۰۸
معاون غذا و دارو اراک با هشدار درباره خطرات مصرف لوازم آرایشی تقلبی گفت: بلاگرها و آنلاین شاپ های اینستاگرامی، ابزارهای که توانسته اند روی بیننده ها که اکثراً بانوان هستند نفوذ کرده و برندهای قاچاق و تقلبی را به بازار ارائه دهند و ارقام فروش های فوق العاده را ثبت کنند.
«تهدید سلامت» با آنلاین شاپ ‌ها و بلاگرهای معروف لوازم آرایشی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: متاسفانه مردم تا شخصا  دچار مشکلی نشوند باور نمی کنند که چه خطراتی در کمین آنهاست و ممکن است بیمار بعدی حاصل از مصرف این محصولات تقلبی و قاچاق خود آنها یا یکی از بستگان نزدیکشان باشد.  

وی گفت: متاسفانه بلاگرهای ابزارهای  آرایشی افرادی هستند که به تازگی و به حتماً بسیار زیادی سرشناس شده اند. حتما شما هم شماری از بلاگرهای لوازم آرایشی را میشناسید. این شغل در مملکت ما رونق کمتری نسبت به دیگر نقاط دنیا دارد، ولی با این وجود بعضی از بلاگرهای چیره دست ایرانی هستند و تکاپو خود را پر توان پیوستگی میدهند. بعضی از بلاگرهای ابزارها آرایشی توانسته اند الی جایی در کارشان پیشرفت کنند که برند های خارجی تقلبی و قاچاق را به بانوان ارائه دهند و ارقام فروش بالایی را ثبت کنند.

معاون غذا و دارو تشریح کرد: آنلاین‌ شاپ ‌ها با تبلیغات گسترده از اصل ‌بودن محصولات خود می ‌گویند و این ‌که در اوضاع بلبشوی بازار لوازم آرایشی و بهداشتی با حربه ‌های منحصر به ‌فرد خود دست به واردات بزنند و همچنان بازار را از محصولات قاچاق و تقلبی زیاد کنند
.
جالب است بدانید شما اگر قصد خرید از این آنلاین‌ شاپ ‌ها را داشته باشید، فقط می ‌توانید از طریق بخش دایرکت در اینستاگرام با آن ها ارتباط بگیرید و امکان ندارد این فروشگاه ‌های مجازی خرید حضوری و حتی تلفنی برای مشتریان خود را فراهم کنند.
مقادیر بالا و بسیار سمی سرب که گاهی بیش از ۱۵ برابر حد مجاز بود و به راحتی می تواند اثرات بیماری زایی و حتی سرطان زایی بسیار بالایی داشته باشد نیز گزارش شده است
.

وی به مردم توصیه کرد: هنگام خرید محصولات  سلامت  محور به محل عرضه، قیمت متعارف، برچسب اصالت کالا، اصالت برچسب، تاریخ تولید و انقضا  و پلمب بودن کالا دقت کافی کنند و در صورت هرگونه شک و تردید،  مراتب را سریعا به کارشناسان در معاونت‌های غذا و دارو یا با مرکز تلفن 190 گزارش کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: مردم هنگام خرید محصولات آرایشی و بهداشتی باید به برچسب اصالت آن توجه کنند؛  طرح برچسب اصالت، طرحی است که طی آن برچسب هایی روی محصولات سلامت محور مانند فرآورده های آرایشی نصب می شود تا مردم با دیدن آنها اجناس ایمن را خریداری کنند اما نکته مهم این است که این برچسب ها به خودی خود بیانگر اصالت کالا نیستند و حتما باید از سامانه www.ttac.ir یا پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲ استعلام شوند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت استعلام برچسب اعلام شده، همه اطلاعات نشان دهنده اصالت یک محصول مانند نام کالا، تاریخ تولید، انقضا، نام تولیدکننده، واردکننده و اصل یا تقلبی بودن محصول مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: آنلاین شاپ ‌ها و بلاگرهای معروف لوازم آرایشی معاون غذا و دارو اراک تقلبی و قاچاق


( ۱ )

نظر شما :