معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

شهروندان اراکی فریب سودجویان توزیع واکسن کرونا را نخورند

۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۳:۴۲ کد : ۱۵۱۲۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۳۷
معاون غذا و دارو اراک تاکید کرد: مردم فریب سودجویان را نخورند، واکسن کرونا در مراکز درمانی و بهداشتی توزیع و تزریق خواهد شد چراکه این واکسن نیاز به زنجیره سرد دارد.
شهروندان اراکی فریب سودجویان توزیع واکسن کرونا را نخورند

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علمیرادیان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد:با توجه به آغاز سراسری واکسیناسیون کرونا، افراد سودجو با انتشار آگهی‌های فریبنده در فضای مجازی، ادعای فروش واکسن کرونا را دارند و از شهروندان می‌خواهند که برای خرید ثبت نام کنند، مردم فریب سودجویان را نخورند واکسن کرونا در مراکز درمانی توزیع و تزریق خواهد شد چراکه این واکسن نیاز به زنجیره سرد دارد.
وی  با تاکید  بر اینکه زنجیره انتقال واکسن کرونا به کشور خاص است، عنوان کرد: تهیه این واکسن در بازارهای غیررسمی اثربخشی ندارد و مصرف آنها منجر به عوارض جدی و مرگ خواهد شد، در همین راستا به مردم عزیز هشدار می دهیم به هیچ وجه تحت تاثیر القائات یا تبلیغاتی که ممکن است در برخی محافل فضای مجازی دیده می شود، قرار نگیرند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن هشدار به مردم با تاکید بر اینکه شهروندان به هیچ وجه تحت تاثیر شایعات فروش واکسن کرونا در بازار سیاه قرار نگیرند، عنوان کرد: اگر کالایی با برچسب واکسن کرونا در بازار سیاه یا فضای مجازی به فروش رسید، تقلبی است.
وی اشاره کرد:قطعا واکسن از مبادی رسمی و مراکز درمانی اعم از بیمارستان ها و شبکه های بهداشتی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و در این خصوص اطلاع رسانی می شود.
دکتر علیمرادیان در پایان با اشاره به آمادگی سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت برای پیگیری تخلفات اینچنینی، یادآور شد: هموطنان می توانند تخلفات را با سامانه های تلفنی مربوطه به اطلاع نیروی انتظامی و ‌ پلیس سایبری کشور برسانند و در نهایت دستگاه قضا با متخلفان برخورد خواهد کرد.

کلید واژه ها: هوشیاری تبلیغات پیش فروش واکسن کرونا فریب دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :