مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

۷۲۰۰۰ آزمایش شیمیایی و میکروبی بروی نمونه های مواد غذایی و آرایشی بهداشتی

۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۱ کد : ۱۵۱۹۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۱۸
مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ازابتدای سال جاری تاکنون ۷۲۰۰۰ آزمایش شیمیایی و میکروبی بروی نمونه های مواد غذایی و آرایشی بهداشتی و ۷۰۰ آزمون بروی نمونه های مواد ضد عفونی کننده الکلی توسط این آزمایشگاه انجام گرفته است.
۷۲۰۰۰ آزمایش شیمیایی و میکروبی بروی نمونه های مواد غذایی و آرایشی بهداشتی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو،دکتر مهدی عبدالهی مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو اراک  با اشاره به کنترل بهداشت و سلامت مواد غذایی،آشامیدنی،بهداشتی و مواد اولیه مصرفی در کلیه مراحل تولید و عرضه نمونه های داخلی،وارداتی و صادراتی در گفتگو با روابط عمومی اظهارکرد: دراین راستا در این مدت بیش از6500  نمونه مواد غذایی و بهداشتی از سطح تولید وتوزیع جهت انجام آزمایشات شیمیایی و میکروبی و 700 نمونه مواد ضد عفونی  به آزمایشگاه کنترل معاونت غذا و دارو ارسال شده است.

مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی با اشاره به کنترل کیفیت نان و آرد اضافه کرد: آزمایشگاه کنترل مواد غذایی  با روش آزمون اندازه گیری بلانکیت در نان با آزمایش روی 50 نمونه، نان را از نظر بلانکیت مورد ارزیابی قرار داده است.

وی ادامه داد: نظارت و بازدید از آزمایشگاه های واحد های تولیدی فرآورده های غذایی، آشامیدنی وآرایشی بهداشتی،به جهت افزایش بهره وری عملکرد کنترل محصولات تولیدی از ابتدای سال 99 تا کنون منجر به بهینه شده بیش از 150 آزمایشگاه واحد تولیدی شده است.  .

گفتنی است؛ آزمایشگاه تخصصی کنترل مواد غذایی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک به عنوان آزمایشگاه مرجع با کادری مجرب و با تجهیزات به روز  در راستای کنترل سلامت و بهداشت مواد غذایی و بهداشتی در معاونت غذا و دارو به فعالیت می باشد.
انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: آزمایش شیمیایی و میکروبی دکتر مهدی عبداللهی مدیر آزمایشگاه کنترل


( ۱ )

نظر شما :