معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

استمرار به فعالیت های فرهنگی و آموزشی مقابله با کالاهای قاچاق سلامت محور

۰۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۰:۱۴ کد : ۱۵۲۱۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۳۴
معاون غذا و دارو اراک گفت: امروز قاچاق کالاهای سلامت‌محور آسیب‌های فراوانی به مردم و به خصوص جوانان وارد کرده است به طوریکه برخی از جوانان با مصرف کالاهای آرایشی به سرطان پوست مبتلا و برخی از جوانان هم با مصرف مواد نیروزای تقلبی دچار مشکلات قلبی و کلیوی می‌شوند و جان خود از از دست می‌دهند.
استمرار به فعالیت های فرهنگی و آموزشی مقابله با کالاهای قاچاق سلامت محور

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کردهمه کشورهای جهان به نوعی با پدیده قاچاق مواجه هستند و حتی در برخی از کشورها این قاچاق به صورت سازمان‌یافته و برای حکومت هم سودآور است.
وی با اشاره به وضعیت خطرناک قاچاق در کشور ادامه داد : به عنوان مثال ایران رتبه هفت مصرف لوازم بهداشتی قاچاق و رتبه دوم را در خاورمیانه دارد که بسیار می‌تواند سلامت مردم جامعه را به مخاطره بیاندازد.
دکتر علیمرادیان بر فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص استفاده از کالاهای سلامت‌محور تاکید کرد و ادامه داد : متاسفانه در خصوص استفاده از کالاهای قاچاق سلامت‌محور کار فرهنگی و آموزشی لازم به خوبی انجام نشده و آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها در صورتی موثر است که مداوم انجام شود.
او استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری برای مقابله با قاچاق کالاهای سلامت‌محور را بسیار موثر دانست و اظهار داشت: در این مسیر باید از همه ظرفیت‌های رسانه‌های برخط و خبرگزاری‌ها، رسانه‌های مکتوب و نشریات، انجمن‌های مختلف فرهنگی و هنری برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم جامعه استفاده کرد.
معاون غذا و دارو اراک با اشاره به قانون بند چ ماده ۳۷ قانون خدمات کشوری که جزو تکالیف بودجه‌ای همه سازمان‌هاست، تصریح کرد: بر اساس این بند قانونی صدا و سیما یک درصد بودجه سازمان‌ها را می‌گیرد و در قبال آن موظف است برای آن دستگاه برنامه‌ها و تبلیغات مورد نظر آنها را تهیه و پخش کند اما متاسفانه بسیاری از سازمانها از آن غافل هستند اما  می‌تواند از این قانون به نحو مطلوب استفاده کند.
انتهای پیام/

کلید واژه ها: فعالیت های فرهنگی و آموزشی کالاهای قاچاق سلامت محور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :