تجدید میثاق با شهداء ؛

حضور در بدرقه اهالی بهشت

۰۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۱ کد : ۱۵۴۳۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۱
صبح امروز مسئولین معاونت غذا و دارو همراه با مردم و دانشگاهیان، به قد قامت عشق برخاستند و همزمان با سالروز وفات حضرت زینب (سلام الله علیها) پیکر مطهر یک تن از شهدای گمنام عملیات کربلای ۵ دوران دفاع مقدس را تا بهشت مشایعت کردند.
حضور در بدرقه اهالی بهشت

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو،آیین تشییع و تدفین شهید گمنام عملیات کربلای 5 روز شنبه نهم اسفندماه1399 همزمان با سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) با حضور جمعی از مشتاقان و ملت شهید پرور و خانواده بزرگ دانشگاهیان برگزار شد. در این آیین که از ساعت 10 الی 12 در دانشگاه صنعتی اراک برگزار شد پیکر شهید گمنام  منطقه عملیاتی شلمچه در خانه ابدیش  آرام گرفت .

دکتر عیاس علیمرادیان در آیین تشییع پیکر 1 شهید گمنام در دانشگاه صنعتی اراک گفت: دانشگاه های ما با وجود شهدای گمنام عزتمند می شوند و اجازه نفوذ را به هیچ دشمنی در محیط علمی و پاک دانشگاه نمی دهند.

این دکتر داروساز افزود: دانشگاه از لحاظ علمی مکانی آبرومند است و با وجود شهدا به عزتمندی می رسد.

 وی خاطرنشان کرد: دفن شهدا در دانشگاه ها وظیفه ما را در دفاع از ارزش های اسلامی سنگین تر می کند چرا که همواره شاهد اعمال ما در دانشگاه هستند.

معاون غذا و دارو گفت: امروز سنگرهای دشمنان مشخص شده نیستند و هجوم دشمنان همه جانبه است اما با کمک گرفتن از شهدا شکست دشمنان راحت تر انجام می گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: دانشگاهی که شهدا در آن دفن شده اند باید فضای آن هم عوض شود و اگر خلاف شرعی در آن صورت گیرد در آن دنیا توسط همین شهدا بازخواست می شویم و کسانی که شهدا را به این مکان دعوت کرده اند مسئولیت سنگینی دارند و همواره مراقب اخلاق و رفتارخود باشند.

وی با بیان اینکه شهدا نزد خداوند و مردم عزیز هستند گفت: عزت یعنی نفوذناپذیری و این عزتمندی هم میراث شهدا برای مردم است.

دکتر علیمرادیان استقامت و پیروی از امام عادل را از پایه های عزتمندی بیان و خاطرنشان کرد: جامعه ای که پیرو امام عادل باشد، عزیز است چرا که همواره با فکر و اندیشه اسلامی تصمیم گیری می کند.
 وی خاطر نشان کرد: اگر انسان در برابر فکر و ظلم استقامت داشته باشد خداوند او را عزیز می کند و عزیز بودن شهدا در برابر خداوند به خاطر استقامت آنهاست.

کلید واژه ها: تشیع پیکر شهید گمنام اراک معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :