معاون غذا و دارو اراک خبر داد؛

حراج آبروی طب سنتی در یک عطاری، پلمپ شد

۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۷ کد : ۱۵۵۱۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۷۱
معاون غذا و داروی اراک گفت: یک واحد عطاری که از اعتقادات مذهبی مردم سوء استفاده کرده و به نام دین با بهره گیری از روایات و احادیث در قالب طب اسلامی به ساخت و تجویز دارو می پرداخت، پلمپ شد.
حراج آبروی طب سنتی در یک عطاری، پلمپ شد

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: با همت و پیگیری ها مستمر کارشناسان اداره فرآورده های طبیعی و سنتی معاونت غذا و دارو یک واحد عطاری عرضه کننده انواع روش طب سنتی که دارای پیشینه طولانی در انجام انواع تخلفات طب سنتی در شهر اراک بود پلمب شد. و به مراجع قانونی جهت بررسی تخلفات معرفی شد.
دکتر علیمرادیان خاطر نشان کرد: این افراد با انجام ویزیت رایگان و استفاده از اعتقادات دینی و مذهبی شهروندان اراکی اقدام به فروش داروهای دست ساز غیر مجاز با ترکیبات نامشخص می‌کردند که منبع اصلی درآمد این افراد از دریافت هزینه‌های گزاف برای دارو از بیماران تامین می‌شد.

وی افزود:این واحد متخلف  بدون داشتن هیچگونه مدرک معتبر اقدام به ویزیت و تجویز داروها و روش های درمانی سنتی مختلف می نمود که با شکایات مردمی و پیگیری ها کارشناسان معاونت غذا و دارو پلمب گردید.

 معاون غذا و دارو گفت: تهدید سلامت مردم خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی است و با متخلفین و افرادی که به هر نحوی باعث به خطر افتادن سلامت شهروندان شوند برابر قانون برخورد می‌شود‌.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطر نشان کرد: خرید داروها و محصولات با ادعای طبیعی و سنتی، توسط افراد غیر متخصص، می‌تواند موجب عوارض جبران ناپذیری شود. چنانچه همشهریان با موارد تخلفی مواجه شدند از طریق سامانه شکایت از کالاهای سلامت محور قاچاق و غیر مجاز که در سایت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک به آدرس
 https://b2n.ir/471072  یا سامانه تلفنی 190  راه اندازی شده است با ما در تماس باشند. امید است که با همکاری مصرف کنندگان بتوانیم در امر خطیر مبارزه با کالاهای سلامت محور که می تواند  تهدیدی جدی برای جامعه باشد به موفقیت های مهمی دست یابیم. 

کلید واژه ها: پلمپ عطاری دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :