جهت اطلاع رسانی در ایام نوروز صورت گرفت:

رعایت نکات کلیدی به منظور پیشگیری از بروز مسمومیت در ایام نوروز

۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۵ کد : ۱۵۷۰۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۵
دکتر ملکی کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو اراک: توجه به تاریخ انقضای دارو، ضرورت مصرف به موقع داروهای تجویزی، نحوه نگهداری داروها می بایست از سوی هموطنان و مسافران نوروزی در تعطیلات نوروز مورد توجه قرار گیرد.
رعایت نکات کلیدی به منظور پیشگیری از بروز مسمومیت در ایام نوروز

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک ،دکتر شبنم ملکی کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو اراک بیان کرد: اگرچه مسافرت‌های خانوادگی و دوستانه در ایام تعطیلات نوروز باعث آرامش و تفریح است، اما امکان دارد برای برخی با مخاطراتی همراه باشد. مسمومیت دارویی و غذایی هر ساله در تعطیلات نوروز افراد زیادی را گرفتار می‌کند و ضروری است تا در سفرهای نوروزی نکات دارویی را رعایت کنیم تا از مسمومیت‌ها در امان باشیم.
دکتر ملکی ادامه داد:همشهریان و مسافرین نوروزی توجه داشته باشند داروهایی که تاریخ انقضاء آنها فرا رسیده است را از بسته بندی اصلی خارج و داخل کیسه زباله و یا چاه فاضلاب ریخته، معدوم نمایند. قطره های چشمی که از باز شدن درب آن یک ماه گذشته است دیگر استریل نمی باشند و باید دور ریخته شوند. هیچگاه داروهای خود را در اتومبیلی که زیر نور آفتاب پارک شده است و یا زیر شیشه عقب اتومبیل (حتی در زمستان) قرار ندهند. هرگز غذاهای پخته شده را بیش از 2 ساعت ( اگر هوای اتاق گرم می باشد، بیش از یک ساعت) در دمای محیط رها نکنند.
هیچگاه در داخل اتومبیل با موتور روشن در مدت هر چند کوتاه، نخوابند. این کار سبب بروز مسمومیت کشنده با منوکسید کربن خواهد شد.
کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو یادآور شد: علاوه بر اطلاع از محل دسترسی به داروهای مورد نیاز هموطنان عزیز می توانند در صورتی که در مورد نحوه مصرف داروها، عوارض دارویی، تداخل و مسمومیت دارویی سوالی داشتند با سامانه تلفنی ۱۹۰ تماس بگیرند، تا کارشناسان این معاونت  پاسخگوی سوالات آنها باشند.
انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: پیشگیری از بروز مسمومیت ایام نوروز


نظر شما :