معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

داروهای مورد نیاز مراکز درمانی استان در ایام نوروز تامین شد/ در سالجاری داروهای مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان ها به صورت صددرصد تامین شد

۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۸ کد : ۱۵۸۳۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۱۹
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تمام داروهای مورد نیاز مراکز بیمارستانی برای ایام نوروز تامین شده و هیچ مشکلی در این راستا نداریم.
داروهای مورد نیاز مراکز درمانی استان در ایام نوروز تامین شد/ در سالجاری داروهای مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان ها به صورت صددرصد تامین شد

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی مطرح کرد: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال جاری صد‌در‌صد برنامه‌ عملیاتی که از طریق سازمان غذا و دارو  برای این حوزه تبیین شده را اجرایی کرده است.

وی اظهار داشت: در سالجاری بیش از100 درصد محصولاتی که در حوزه استان مرکزی تولید می‌شوند، برچسب‌گذاری شده و راهنمای تغذیه‌ای بر آنها درج شده، همچنین  طرح پی ام اس که کنترل موادغذایی و آرایشی پرمصرف در سطح عرضه است، اجرا شده و  تا سه ماهه سال آینده نیز ادامه دارد، در همین راستا نمونه‌برداری این طرح انجام شده و با مواردی که با استانداردها انطباق نداشتند برخورد قانونی صورت گرفته است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه جمع‌بندی و ارزیابی از تمامی واحد‌های تولید مواد غذایی و نظارت کامل در حوزه دارو و مواد مخدر از جمله فعالیت‌های حوزه معاونت غذا و دارو در سال جاری بود، عنوان کرد: خوشبختانه در سال جاری با توجه به شیوع کووید_ 19 در بحث تامین و توزیع دارو مشکل خاصی وجود نداشت و طبق برنامه ستاد کرونا تمام مراکز دولتی، داروهای مورد نیاز بیماران را به صورت صددرصد تامین کردند و هیچ بیماری به خارج از بیمارستان ارجاع داده نشد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اراک کمترین بدهی را به شرکت‌های پخش دارو دارد، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی در کل کشور با مشکل بدهی به شرکت‌های پخش دارو و تجهیزات پزشکی مواجه هستند، اما دانشگاه علوم پزشکی اراک با مدیریت صحیح منابع درآمدی و هزینه‌کرد صحیح، مطالبات دارویی را تسویه کرده و در حال حاضر از لحاظ حجم بدهی دارو  در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

دکتر علیمرادیان در خصوص آمادگی برای ایام نوروز هم بیان کرد: فعالیت حوزه‌های نظارت بر مواد غذایی، دارو، آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و اداره تجهیزات پزشکی به صورت مجزا از ۲۵ اسفند شروع شده و بازرسی‌ها تا دو روز بعد از تعطیلات ادامه دارد و تقریبا در تمام روزهای تعطیل کشیک این حوزها دایر است و به صورت روتین بازرسی سرزده از مراکز انجام می‌شود، چنانچه مواردی نیاز به انجام آزمایش فوری داشت، مسئولین کشیک آنرا انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: انجام مصاحبه های خبری بر مبنای توصیه دارویی، ارائه پیک سلامت، پاسخگویی سامانه ۱۹۰، ارائه حدود پنج ‌هزار بسته آموزشی ، پخش زیرنویس تلویزیون و پخش جزوات آموزشی در زمینه‌های مختلف از جمله اقدامات اطلاع‌رسانی این معاونت برای ایام نوروز است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: در جریان بازرسی‌ها از داروخانه‌ها تنها یک یا دو درصد متخلف بودند، همچنین در بخش گرانفروشی و عرضه قاچاق این میزان حدود یک درصد است.
انتهای پیام/

کلید واژه ها: داروهای بیمارستانی


نظر شما :