نظارت منظم بر عرضه دارو در استان ، امکان تخلف را به حداقل رسانده است

۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۲ کد : ۱۵۹۰۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۶۲
مدیر دارویی معاونت غذا و داروی اراک گفت: نظارت منظم و مداوم بر ورود دارو به استان ، امکان عرضه داروهای غیر استاندارد و غیر مجاز را در داروخانه ها به حداقل رسانده است .
نظارت منظم بر عرضه دارو در استان ، امکان تخلف را به حداقل رسانده است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر ژیلا محسنی مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک بیان کرد: نظارت منظم و مداوم بر ورود دارو به استان ، امکان عرضه داروهای غیر استاندارد و غیر مجاز را در داروخانه ها به حداقل رسانده است .

وی افزود: لیست روزانه داروهای موجود در داروخانه ها و داروهای عرضه شده ، به صورت مداوم و توسط بازرسان معاونت غذا و دارو بررسی می شوند .

دکتر محسنی گفت: تمامی داروهای وارداتی موجود در داروخانه ها دارای برچسب سلامت سازمان غذا و دارو می باشند و داروهای داخلی نیز از شرکت های معتبر و دارای مجوز خریداری می شوند

مدیر دارویی معاونت ادامه داد : به واسطه نظارت هایی که در سطح ملی و استانی بر عرضه دارو در داروخانه ها و بیمارستان ها صورت می گیرد هیچگونه داروی تاریخ مصرف گذشته و یا حاوی مواد سمی و خطرناک در بیمارستان ها توزیع نمی شود .

وی تاکید کرد: سلامت داروهای بیمارستان ها نیز به طور قطع مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک از هموطنان خواست : تا داروهای مصرفی خود را از داروخانه ها تهیه نموده و از خرید دارو از دست فروشان خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف به سامانه تلفنی 190 گزارش دهند.

گفتنی است : 39 شعبه از استان های همجوار استان مرکزی(همدان، قم، لرستان) و یک شعبه پخش استانی وهشت شعبه پخش سراسری داخل استان هم اکنون مشغول توزیع دارو در استان هستند .

کلید واژه ها: دکتر محسنی مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک نظارت منظم بر عرضه دارو


نظر شما :