تخلف حداقلی دارو با نظارت منظم

۰۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۸ کد : ۱۶۰۲۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۳۷
مدیر دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نظارت منظم و مداوم بر ورود دارو به استان، امکان عرضه داروهای غیر استاندارد و غیرمجاز را در داروخانه ها به حداقل رسانده است.
تخلف حداقلی دارو با نظارت منظم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر ژیلا محسنی افزود: لیست روزانه داروهای موجود در داروخانه ها و داروهای عرضه شده، به صورت مداوم و توسط بازرسان معاونت غذا و دارو بررسی می شوند.
وی بیان کرد: تمامی داروهای داخلی از شرکت های معتبر و دارای مجوز و همچنین تمامی داروهای وارداتی موجود در داروخانه ها نیز دارای برچسب سلامت از سازمان غذا و دارو می باشند.
وی با اشاره به اینکه سلامت داروهای بیمارستان ها نیز به طور قطع مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است، ادامه داد: با نظارت هایی که در سطح ملی و استانی بر عرضه دارو در داروخانه ها و بیمارستان ها صورت می گیرد، هیچگونه داروی تاریخ مصرف گذشته و یا حاوی مواد سمی و خطرناک در بیمارستان ها توزیع نمی شود.
مدیر دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک از مردم خواست تا داروهای مصرفی خود را از داروخانه ها تهیه نموده و از خرید دارو از دست فروشان خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف به سامانه تلفنی ۱۹۰ گزارش دهند.
دکتر محسنی در پایان گفت: ۳۹ شعبه از استان های همدان، قم و لرستان، یک شعبه پخش استانی و هشت شعبه پخش سراسری داخل استان در حال حاضر مشغول به توزیع دارو در سطح استان هستند.

کلید واژه ها: تخلف حداقلی دارو با نظارت منظم دکتر محسنی مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :