نظارت مستمر از عطاری ها در نوروز

۰۹ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۹ کد : ۱۶۱۱۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۵۷
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تا پایان تعطیلات نوروزی از عطاری های استان بازرسی های سر زده و نظارت های مستمری صورت می گیرد.
نظارت مستمر از عطاری ها در نوروز

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان افزود: در این بازرسی ها که به صورت سرزده انجام می گیرد، اصالت و سلامت کالا و دارا بودن تاییدیه سازمان غذا و دارو تحت عنوان سیب سلامت، عدم عرضه فراورده های گیاهی و دارویی مواد مخدر، رعایت اصول توزیع و بهداشتی واحد عرضه کننده و عدم دخالت واحد در امر درمان مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته و با واحدین متخلف برخوردهای قانونی صورت گرفت.

وی بیان کرد: هدف از بازرسی ها، بهبود سطح فنی واحدهای عرضه کننده در ارائه خدمات و کنترل و جلوگیری از توزیع فرآورده های دارویی به منظور جلوگیری از بروز عوارض دارویی حاصل از مصرف خودسرانه فراورده های داروی و گیاهی است.

وی تاکید کرد: عرضه دارو و مواد غیر بهداشتی توسط عطاری ها به دلیل اینکه سلامت مصرف کنندگان را با تهدید جدی مواجه می کند، از جمله مواردی است که به شدت با آن برخورد خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان از مردم خواست هنگام خرید از عطاری ها به سلامت محصول و خصوصا مجوزهای بهداشتی آن توجه کافی را داشته باشند.


کلید واژه ها: نظارت مستمر از عطاری ها ستاد تسهیلات نوروزی دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :