معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

انجام ۲ هزار و۳۲ آزمایش تخصصی بر روی نمونه های مواد غذایی در ایام نوروز

۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۹ کد : ۱۶۳۱۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۸۲
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از انجام ۲۰۳۲ آزمایش تخصصی بر روی ۲۵۴ نمونه های مواد غذایی در ایام نوروز خبرداد.
انجام ۲ هزار و۳۲ آزمایش تخصصی بر روی نمونه های مواد غذایی در ایام نوروز

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهارکرد: در راستای حفظ سلامت مصرف کنندگان و ارتقاء کیفیت محصولات غذایی پر مصرف در ایام نوروز، کلیه نمونه های مشکوک نمونه برداری شده توسط بازرسان معاونت غذا و دارو و معاونت بهداشتی، به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی منتقل و مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ۲۰۳۲ آزمایش تخصصی بر روی ۲۵۴ نمونه مواد غذایی ارسالی به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی انجام شد.

معاون غذا و دارو  اضافه کرد: بیشترین نمونه های ارسالی به این آزمایشگاه نان،فست فود،شیرینی جات، غذاهای تهیه شده در رستوران ها و انواع لبنیات بوده است.

دکتر علیمرادیان بیان داشت: از کل نمونه های دریافتی،10 نمونه پس از آزمون، به دلیل عدم تطابق با ضوابط، به عنوان نمونه نامنطبق تشخیص داده شدند.

معاون غذا و دارو تصریح کرد: این آزمایشگاه با کادری مجرب،به عنوان تنها آزمایشگاه تخصصی کنترل مواد غذایی در استان مرکزی در راستای کنترل سلامت و بهداشت مواد غذایی و بهداشتی مشغول به فعالیت می باشد تا همشریان مواد غذایی و بهداشتی را به صورت سالم و بهداشتی دریافت نمایند.

کلید واژه ها: انجام آزمایشات ایام نوروز دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :