داروهای کووید ۱۹ به اندازه کافی و تداوم توزیع انسولین در سطح داروخانه ها

۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۲ کد : ۱۶۳۵۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۱۷
معاون غذا و دارو اراک گفت: داروهای کووید ۱۹ به اندازه کافی موجود و انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی به شکل قلمی و معمولی مانند ماه های گذشته به صورت سهمیه ای در استان مرکزی در حال توزیع است.
داروهای کووید ۱۹ به اندازه کافی و تداوم توزیع انسولین در سطح داروخانه ها

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: داروهای کووید ۱۹ به اندازه کافی در سطح داروخانه ها توزیع شده است و در زمان حاضر در صدد هستیم تا توزیع انسولین های قلمی وارداتی  با رایزنی های انجام گرفته با شرکت های موزع شتاب بیشتری بگیرد.
وی اظهار داشت: پیش از این نیز اعلام شد که بخش بزرگی از بیماران هدف برای دریافت انسولین قلمی مورد نیاز مراجعه می کنند، پس از بررسی وضعیت آنان در سامانه مشخص می شود که داروی آنان تمام نشده و اغلب به دست نیاوردن دارو در روزها و ماه‌های آینده، آنان را مضطرب کرده است.
این مسؤول تاکید کرد: شمار بیماران دیابتی این استان نیز مشخص  بوده و بر این مبنا سهمیه در نظر گرفته شده نیاز گروه های هدف را برطرف می کند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
وی اظهار داشت: کمبود انسولین قلمی مختص به این استان نیست و در تمامی سطح کشور این موضوع وجود دارد.
دکتر علیمرادیان افزود: طبق تدابیر اتخاذ شده از سوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تلاش می شود هیچ بیماری بدون انسولین نماند و تاکنون این موضوع نیز اتفاق نیفتاده است.
وی اضافه کرد: بیماران می توانند برای پاسخ به نیازهای خود با خط ۱۹۰ تماس بگیرند و در صورت وجود انسولین از محل توزیع آن مطلع شوند و سپس  برای دریافت آن به داروخانه ها مراجعه کنند.
معاون غذا و دارو  گفت: انسولین فقط به بیماران دارای پرونده داده خواهد شد و به صورت دستی به فرد دیگری داده نمی‌شود.
وی اظهار داشت: طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سهمیه اقلام انسولین در هر استان برای گروه های هدف توزیع خواهد شد و به هیچ عنوان از استان خارج نخواهد شد.
وی در خصوص نحوه توزیع انسولین نیز گفت: از این به بعد با توجه به راه اندازی سامانه  ttac تحویل انسولین با بیماران از طریق ثبت اطلاعات در این سامانه انجام می شود و امکان دریافت خارج از سهمیه برای بیماران در سطح کشور وجود ندارد و هر بیمار صرفا می تواند سهمیه خود را دریافت نماید.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در خصوص بیماران خاص بر اساس تعداد محدود دارو، سهمیه‌ای توسط معاونت درمان وزارت بهداشت برای داروخانه‌ها در نظر گرفته می‌شود و سپس توزیع دارو به بیماران صورت می‌پذیرد.

علیمرادیان عنوان کرد: هفت داروخانه از جمله داروخانه بیمارستان‌های ولیعصر ، امیر کبیر و خوانساری در استان توزیع دارو به بیماران خاص را انجام می‌دهد. البته ۲ داروخانه خصوصی نیز در این راستا در نظر گرفته شده است تا به عرضه دارو کمک کنند.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع پیک چهارم کرونا تأمین مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی نظیر ماسک در استان خوب است. در حال حاضر ماسک با قیمت‌های تعیین شده از سوی شرکت‌های مختلف از 700  تا 1000 تومان توزیع می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: مواد ضدعفونی کننده هم با نام‌های تجاری مختلف در حال توزیع است.

پایان پیام/

کلید واژه ها: داروهای کرونا انسولین سامانه تلفنی ۱۹۰ دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک داروخانه


نظر شما :