کمبود داروی کرونا در بیمارستان‌های استان مرکزی نداریم

۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۳ کد : ۱۶۴۰۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۵۱
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک در بازدید از بیمارستان امیرالمومنین(ع) گفت: با توجه به پیک چهارم کرونا در بیمارستان‌های استان مرکزی هیچگونه کمبودی دارویی به خصوص داروهای بیماران کرونا وجود ندارد.
کمبود داروی کرونا در بیمارستان‌های استان مرکزی نداریم

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک،در راستای بررسی و نظارت بر نحوه ارائه خدمات به مردم و سانتر اصلی بیماران کرونای در بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع)، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو به صورت سرزده در داروخانه این مرکز حضور و در ادامه از کلینک سرپایی بیمارستان بازدید بعمل آوردند.

معاون غذا و دارو دانشگاه  استان مرکزی ضمن گفتگو با مسئولین بیمارستان حضرت امیرالمومنین (ع) مسئولین فنی داروخانه و با توجه به اینکه این بیمارستان مرکز سانتر اصلی بیماران کرونایی به خصوص مبتلایان پیک چهارم است بر تداوم و  خواستار خدمات رسانی هرچه بهتر به مردم به خصوص بیماران کرونایی ، برنامه ریزی مناسب و اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشگیری از بروز کمبودهای احتمالی دارو و ملزومات پزشکی شد.
 

دکتر علیمرادیان با اشاره به وجود برخی از کمبودهای کشوری در حوزه دارو اظهار داشت: در بیمارستان‌های استان مرکزی  محدودیتی در خصوص تأمین داروهای بیماران کرونایی وجود ندارد ، اینجانب روزانه وضعیت داروها و ملزومات مصرفی را بویژه در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه پایش و در صورت مشاهده و دریافت هرگزارش کمبودی، بلافاصله مراتب به سازمان غذا و دارو اعلام و جهت تامین در اسرع وقت، اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.

وی افزود: با توجه به سیاست در نظر گرفته شده در کشور داروهای آنتی ویرال یا ضد ویروس کرونا مانند فاویپیراویر در دسترس بیماران سرپایی قرار میگیرد، این داروها توسط پزشکان متخصص کلینیک ها تجویز میشود و بماران سرپایی کرونا می توانند آن ها را از داروخانه های سراسری کشور تهیه کنند.

شایان ذکر است: در این بازدید، وضعیت دارویی داروخانه و انبار، حضور مسئولین فنی، قیمت داروها، نحوه ارائه خدمات و مشاوره دارویی به مردم عزیز، ارائه فاکتور ممهور به مهر داروخانه و حاوی ریز قیمت اقلام دارویی فروخته شده و ... مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/
رسول غفاری

کلید واژه ها: بازدید سرزده از داروخانه ها بیمارستان امیرالمومنین(ع) دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک داروهای کرونا


نظر شما :