معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

پیک چهارم کرونا، مصرف دارو‌های کرونا را افزایش داد

۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۵ کد : ۱۶۵۴۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۴۲
معاون غذا و دارو اراک گفت: از ابتدای امسال تا کنون مصرف دارو‌های کرونا در استان مرکزی نسبت به اسفند ماه گذشته چندین برابرافزایش پیدا کرده که نشان دهنده تداوم روند صعودی تعداد بیماران بد حال در استان است.
پیک چهارم کرونا، مصرف دارو‌های کرونا را افزایش داد

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادایان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: با وجود افزایش چند برابری مصرف دارو‌های کرونا هم اکنون برای تامین دارو‌های بیماران بستری مشکلی نداریم، همچنین برای بیماران سرپایی نیز اکثر دارو‌ها موجود است ولی نگران وضعیت هفته های آینده پیک چهارم هستیم.

دکترعلیمرادیان افزود: مصرف داروهای ضدویروس فاویپیراویر و رمدیسیور برای جلوگیری از جهش و مقاومت ویروس باید منطبق با پروتکل ها بوده و نسخه نویسی نیز توسط پزشکان متخصص عفونی و ریه یا پزشکان عمومی آشنا به پروتکل ها صورت گیرد.

عضو هیات علمی دتنشگاه علوم پزشکی اراک تشریح کرد: عده ای از مردم خودسرانه دارو مصرف می کنند، غافل از اینکه مصرف خودسرانه دارو به ویژه آنتی بیوتیک ها باعث قوی شدن باکتری ها شده و داروهایی که در مقابل این باکتری ها موثرند اثر خود را از دست می دهند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: افزایش دسترسی راحت تر بیماران مبتلایان کووید۱۹ به داروهای ضدویروس فاویپیراویر و رمدیسیور باتوجه به اینکه خوشبختانه با همت شرکت های تولیدکننده داخلی به مقدار کافی تولید شده است با توجه به مصرف این داروها در بیماران سرپایی و بستری موقت مبتنی بر پروتکل های ابلاغی معاون درمان به منظور کاهش بار بیمارستان ها به خصوص با موج جدید ویروس موتاسیون یافته ترتیبی اتخاذ شد تا این داروها در داروخانه های منتخب به اندازه کافی در دسترس باشد.

وی افزود:در حال حاضر محموله واکسن کرونا از طریق سازمان غذا و دارو وارد کشور می‌شود و پس از مراجل برچسب گذاری از طریق مراکز درمانی به همشهریان تزریق می شود.

دکترعلیمرادیان همچنین در خصوص درمان بیماران کرونایی اظهار داشت: مهم‌ترین نکته در درمان بیماران کرونا مراجعه زود هنگام به مراکز درمانی است که متاسفانه بسیاری از افراد علائم دارند، اما با این امید که به کرونا مبتلا نشده اند، به پزشک مراجعه نمی‌کنند و زمانی درمان را آغاز می‌کنند که ویروس بر بدن آن‌ها غلبه و ریه را درگیر کرده که این کار را برای بهبود آنان سخت‌تر می‌کند.
وی در آخر گفت: شایسته است که پوشش بیمه ای این داروها در درمان سرپایی مورد توجه قرار گیرد. بی تردید درمان ضد ویروس در روزهای اول به شدت  بار بیمارستان ها و هزینه های سنگین مرتبط با این بیماران را خواهد کاست
.

کلید واژه ها: مصرف دارو کرونا معاونت غذا و دارو اراک دکتر علیمرادیان


نظر شما :