معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

کیفیت مناسب داروهای ساخت داخل

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۵ کد : ۱۷۱۹۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۵۴
معاون غذا و دارو اراک گفت: هم اکنون ۹۷ درصد داروهای ایرانی با کیفیت و اثربخشی مناسبی تولید و مصرف می شوند.
کیفیت مناسب داروهای ساخت داخل

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی درخصوص کیفیت داروهای ایرانی بیان داشت: داروهای ایرانی با توجه به روش ساخت و کنترل دقیق از کیفیت و استاندارد بالایی برخوردارند.

وی افزود: برخی از داروهای ایرانی با کیفیت و قابل قبول، قبل از تحریم ها به بسیاری کشورهای هم جوار صادر می شد، هم اکنون نیز 97 درصد داروهای ایرانی با کیفیت و اثربخشی مناسبی تولید و مصرف می شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه مقایسه داروهای خارجی با داروهای ایرانی در شرایط فعلی موضوعیت ندارد خاطرنشان کرد: برخی برندها در گذشته در تولیدات و صنایع داروسازی حرف اول را می زدند اما در حال حاضر با توجه به گسترش و پیشرفت صنعت داروسازی و ارتقای دانش داروسازان ایرانی شاهد کیفیت بالای داروهای تولید داخل هستیم ضمن اینکه این داروها نیز پیوسته از منظر اثربخشی و عوارض رصد می شوند.

معاون غذا و دارو  متذکر شد: البته ممکن است استثنائاتی در تفاوت کیفیت برخی داروهای ایرانی با خارجی باشد اما در کل نمی توان گفت کیفیت داروهای ایرانی از داروهای خارجی پایین تر است.
انتهای پیام/
رسول غفاری

 

کلید واژه ها: کیفیت داروهای ایرانی معاون غذا و دارو اراک دکتر علیمرادیان


نظر شما :