معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

مهمترین هدف کمیته تخصصی پیشگیری و مقابله با قاچاق کالاهای سلامت محور: تأمین سلامت جامعه

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۱:۲۰ کد : ۱۷۳۷۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۰
معاون غذا و دارو اراک گفت: تأمین سلامت جامعه مهمترین هدف کمیته تخصصی پیشگیری و مقابله با قاچاق کالاهای سلامت محور است.
مهمترین هدف کمیته تخصصی پیشگیری و مقابله با قاچاق کالاهای سلامت محور: تأمین سلامت جامعه

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو در اولین جلسه کمیته شیوه نامه مبارزه با کالاهای قاچاق سلامت محور بیان کرد:  تأمین سلامت جامعه مهمترین هدف کمیته تخصصی پیشگیری و مقابله با قاچاق کالاهای سلامت محور است و در این راستا همه اعضای کمیته باید تلاش حداکثری خود را به انجام رسانند. شیوع بیماری کرونا مانع و نافی مبارزه باقاچاق کالا و ارز نمی باشد و مبارزه با کالاهای سلامت محورقاچاق باید با جدیت تمام توسط کلیه اعضاء پیگیری و اجرایی گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: آموزش ، ارتقاء اطلاعات و آگاهی و آشنا نمودن عموم مردم نسبت به خطرات و مضرات مصرف کالاهای سلامت محور و اثرات مخرب آن بر سلامت مصرف کنندگان نباید در شرایط فعلی بدلیل شیوع بیماری کرونا دچار نقص گردد و از پتانسیل صدا و سیمای مرکزی جهت آموزش عموم مردم ، متصدیان واحدهای صنفی  و سایر مراکز نگهداری ، تولید و توزیع بهره برداری شود .

در ادامه معاون غذا و دارو دانشگاه از عوامل مهم در مثمر ثمر بودن بازدیدهای سطح عرضه را کیفی نمودن بازدیدها و انجام بازرسی های دقیق و هماهنگ دانست. عدم قابلیت مصرف انسانی کالاهای سلامت محور قاچاق مکشوفه و لزوم امحای آن ها از دیگر مباحثی بود که وی بیان کرد.

وی عنوان داشت: تقویت و تشدید مقابله با قاچاق در سال جدید می تواند علاوه بر کاهش کالاهای سلامت محور قاچاق ، راهکار جدی برای رونق تولیدات داخلی و تقویت چرخه اقتصادی کشور باشد و درسالی که توسط مقام معظم رهبری به سال تولید پشتیبانی ها، مانع زدایی ها نام گذاری شده است ،به چرخه تولید و پیشگیری ازمشکلات اقتصادی کمک کند،

کلید واژه ها: کمیته شیوه نامه کالاهای سلامت محور قاچاق دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک مبارزه با کالای های قاچاق


نظر شما :