همراهی دستگاهها برای تشدید برخورد با متخلفین کالاهای سلامت محور

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۶ کد : ۱۷۳۹۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴۹
مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاون غذا و دارو اراک گفت: همراه شدن دستگاههای ذی ربط در برخورد و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور یکی از راههایی است که رسیدن به سلامت جامعه را تسهیل می کند.
همراهی دستگاهها برای تشدید برخورد با متخلفین کالاهای سلامت محور

به گزارش ایفدانا - به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک: دکتر رضا تاجیک مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در کمیته شیوه نامه مبارزه با کالاهای قاچاق سلامت محور که در روز سه شنبه بیست و هشت اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات برگزار شد گفت: بی کاری، بی انگیزگی کاسب های معتبر، عدم پرداخت مالیات و مشکلات اقتصادی همگی از تبعات قاچاق هستند اما این یک سوی قضیه است. وقتی به قاچاق کالاهای سلامت محور می رسیم باید به همه این مشکلات عواقب ناگوار دیگری از جمله بیماری و لطمه به سلامت جامعه را نیز اضافه کنیم.

وی با اشاره به اینکه امنیت و سلامت دو نعمت بزرگی هستند که خداوند به بندگانش عطا کرده است خاطرنشان ساخت: ورود یک ماده غذایی آلوده به کشور می تواند جان یک جامعه را به خطر بیندازد و این موضوع کار نگهبانان سلامت را حساس تر و دشوارتر می کند.

دکتر تاجیک گفت: یکی از مهمترین مشکلات قاچاق کالاهای سلامت محور ورود بی رویه داروهای نیروزا از مرزها است که متاسفانه بسیاری از جوانان بر اثر مصرف این داروها دچار عوارض جبران ناپذیری از جمله عقیمی، مشکلات جنسی، ریزش مو و مشکلات قلبی شده اند.

مدیر اداره نظارت برب مواد غذایی و آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه نیز در ادامه افزود: دخالت برخی از عطاریها در امور پزشکی باعث شده است تا مشکلاتی را برای مردم ایجاد کنند. این افراد با تجویزهای ناصحیح خود موجب وارد آمدن آسیب های جدی به بعضی از همشهریان شده اند.

وی گفت: عرضه انواع داروهای دست ساز، داروهای مخدر و روانگردان توسط برخی از این عطاری ها نیز از دیگر معضلات این صنف است که می طلبد دستگاه های نظارتی برای برخورد با متخلفان این صنف تصمیماتی اتخاذ کنند.
انتهای پیام/

کلید واژه ها: دکتر تاجیک مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی کمیته شیوه نامه کالاهای سلامت محور قاچاق


نظر شما :