توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد؛

برگزاری کمیته تجویز منطقی دارو توسط معاونت غذا و دارو اراک

۰۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۳ کد : ۱۷۵۲۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۸۳
اولین جلسه کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو در سال جاری با حضور ریاست دانشگاه، معاون غذا و دارو ،جمعی از معاونین ،روسای بیمارستانهای تابعه درسالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.
برگزاری کمیته تجویز منطقی دارو توسط معاونت غذا و دارو اراک

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر ملکی کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو بیان کرد:اولین جلسه کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو در سال 1400 با حضور ریاست دانشگاه، معاون غذا و دارو ،جمعی از معاونین ،روسای بیمارستانهای تابعه در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

دکتر ژیلامحسنی مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو گفت : استفاده گسترده و نا آگاهانه از آنتی بیوتیک ها میتواند منجر به بی اثر شدن نقش آن در درمان بیماریهای عفونی و تشدید یا طولانی شدن روند بیماری شود، لذا ایشان بر لزوم تدوین و اجرای برنامه های تجویز منطقی دارو در استان تاکید کرد.

 این کمیته با توجه به سیاست های دانشگاه علوم پزشکی اراک مبنی بر کاهش هزینه های سلامت و هدفمند نمودن تجویز و مصرف دارو، و با حضور اعضاء کمیتهو سایر ارگان های مرتبط برگزار شد.  در این جلسه ضمن تاکید مجدد بر اهداف کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو همچنین عملکرد پزشکان عمومی و مصوبات قبلی بررسی و پیگیری شد.

انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :