شناسایی بیماران واقعی دیابتی و جلوگیری از قاچاق انسولین قلمی

۰۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۵ کد : ۱۷۶۹۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۲۳
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک از ثبت نام بیماران دیابتی در سامانه و شناسایی آنان برای معرفی و دریافت انسولین قلمی خبر داد.
شناسایی بیماران واقعی دیابتی و جلوگیری از قاچاق انسولین قلمی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان گفت: یک نوع خاص از انسولین قلمی که وارداتی بوده و در تامین ارز و واردات آن یکسری مشکلات وجود دارد، باید تنها به بیماران دیابتی واقعی و نیازمند برسد و تلاش ما این است که از قاچاق معکوس آن جلوگیری شود چرا که این نوع انسولین در کشورهای همسایه قیمت بسیار بالایی دارد و متاسفانه سودجویان در پی قاچاق این نوع انسولین هستند.

وی افزود: مطابق دستورالعمل کشوری و سهمیه بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تمامی استان های کشور نیاز است که بیماران دیابتی واقعی نیازسنجی شوند و اسامی آنها در سامانه متمرکز توزیع انسولین قلمی ثبت گردد.

وی تاکید کرد: در دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با همکاری معاونت درمان در زیر مجموعه دانشگاه، مراکز منتخب و اسامی رابطین معاونت درمان و غذا و دارو اعلام شده بنابراین از تمامی بیماران دیابتی که انسولین قلمی استفاده می‌کنند دعوت می‌شود که در اسرع وقت به یکی از این مراکز منتخب در شهر محل سکونت خود به منظور ثبت نام در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر اقدام نمایند.

دکتر علیمرادیان در ادامه خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت طبق ثبت تعداد بیماران سهمیه انسولین قلمی هر استان را اختصاص می‌دهد، بنابراین حتماً بیماران دیایتی و مصرف کننده انسولین قلمی به یکی از این مراکز منتخب در استان مرکزی مراجعه نمایند تا در آینده تنها این انسولین به دست بیماران نیازمند واقعی برسد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: تلاش این معاونت زیر نظر ریاست دانشگاه همواره این است که از قاچاق دارو، علی الخصوص داروهای نادر و کمیاب جلوگیری شود و این داروها تنها به دست بیماران نیازمند واقعی برسد.

کلید واژه ها: انسولین سامانه دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک ثبت اطلاعات بیماران دیابتی


( ۱ )

نظر شما :