برخورد جدی با فروشنده‌های تلفنی کالاهای سلامت‌محور و دارو

۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۰ کد : ۱۷۸۷۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۳۷
معاون غذا و دارو اراک گفت: به دلیل اینکه قاچاق کالاهای سلامت محور با بحث سلامت مردم در ارتباط است در برخورد هیچ اغماضی پذیرفته نیست.
برخورد جدی با فروشنده‌های تلفنی کالاهای سلامت‌محور و دارو

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از شناسایی فروشنده‌های تلفنی و اینترنتی کالاهای سلامت‌محور و دارو خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه در برخورد با این افراد علاوه بر بحث قاچاق، موضوع تقلبی بودن کالاهای آنان نیز مورد توجه است، شناسایی و معرفی آنان به پلیس امنیت استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای اصلی در بحث پیشگیری با قاچاق کالا مقوله «آموزش» است، گفت: حضور کارشناس در حوزه قاچاق کالاهای سلامت محور در برنامه‌‎های صدا و سیمای  از اصلی‌ترین فعالیت‌هایی است که در راستایی تحقق این هدف می‌توان به کار بست که متأسفانه با وجود پیگیری‌های متعدد، این مهم در امسال کماکان تحقق نیافته است.

معاون غذا و دارو با بیان اینکه در برخورد با قاچاق کالاهای سلامت محور به خصوص دارو هیچ اغماضی پذیرفته نیست، تصریح کرد: از تمام اعضای کارگروه مبارزه با کالاهای قاچاق سلامت مور درخواست کرده تا پای کار آمده و عزم جدی را اعمال کنند. 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک با ابراز تأسف از اینکه گاهاً شاهدیم که برخی دستگاه‌ها در مقوله مقابله با قاچاق چندان دغدغه‌مند ورود نمی‌کنند، اظهار کرد: به دلیل اینکه قاچاق کالاهای سلامت محور با بحث سلامت مردم در ارتباط است، متولیان اصلی باید بازنگری در روند کارشان داشته باشند.با تأکید بر اینکه فروشنده‌های تلفنی کالاهای سلامت‌محور و دارو شناسایی و به پلیس امنیت اقتصادی معرفی شوند، ادامه داد: در برخورد با این افراد علاوه بر بحث قاچاق، موضوع تقلبی بودن کالاهای آنان نیز مورد توجه است که باید به جد برخورد شود.
انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: کالاهای قاچاق سلامت محور معاون غذا و دارو اراک دکتر علیمرادیان


نظر شما :