تعرفه خدمات داروئی در داروخانه_لزوم نظارت جدی بر حضور فعال داروساز مسئول فنی در داروخانه

۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۷:۴۲ کد : ۱۸۰۰۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۱۰۷
تعرفه خدمات داروئی در داروخانه_لزوم نظارت جدی بر حضور فعال داروساز مسئول فنی در داروخانه

ابلاغ دستورالعمل نحوه اخذ تعرفه خدمات داروئی در سال 1400

در اجرای قسمت 4 بند ک و بند ل تبصره 17 ماده واحده قانون بودجه سال 1400 کل کشور مصوب 26/12/1399، تعرفه تعدادی از خدمات داروئی براساس مبانی ابلاغ شده توسط سازمان غذا و دارو به شماره 57412/655 به تاریخ 17/06/1399 ، به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

  1. تعرفه خدمات مدیریت و مشاوره درمان بیمار بستری توسط متخصص داروسازی بالینی 5/5 کا حرفه ای تعیین می شود.
  2. تعرفه خدمات تلفیق داروئی برای بیماران بستری در صورت ارائه توسط متخصص داروسازی بالینی 5 کا حرفه ای و در صورت ارائه توسط دارندگان مدرک دکتری حرفه ای داروسازی که دوره مصوب را گذرانده 3 کا حرفه ای تعیین می شود.
  3. مدیریت خدمات داروئی و کنترل نسخ تجویزی برای بیماران بستری به ازای هر روز بستری در صورت ارائه توسط متخصص داروسازی بالینی ۰.1 کا حرفه ای و ۰.۰۲ کا فنی و در صورت ارائه توسط دارندگان مدرک دکتری حرفه ای داروسازی که دوره مصوب را گذرانده ۰.۰۸ کا حرفه‌ای و ۰.۰۲ کا فنی تعیین می شود.
  4. مدیریت خدمات بسته بندی با دوز واحد (Unit Dose Packaging) برای بیماران Poly-   Pharmacy  به ازای هر روز دارو ۰.۰۲ کا حرفه ای تعیین می شود.
  • هزینه های اقلام بسته بندی و برچسب گذاری بر اساس وسایل بکار رفته و مطابق استاندراد خدمت تدوین شده در سازمان غذا و دارو قابل محاسبه خواهد بود.
  1. تعرفه خدمات نسخه پیچی سرپایی به ازای هر قلم داروی موجود در نسخه  ۰.۰۸ کا حرفه‌ای و ۰.۰۲ کا فنی تعیین می شود، که در ایام تعطیل و ساعات شب 40 درصد به میزان تعرفه های فوق افزوده
    می شود.
  • تعرفه خدمات نسخه پیچی سرپایی در هر نسخه حداکثر تا سه قلم دارو قابل محاسبه و دریافت می باشد.
  1. تعرفه خدمات مدیریت عرضه داروهای بدون نیاز به نسخه ( OTC) تا سقف قیمت 000/20 ریال معادل 10 درصد قیمت دارو و برای دارهای باقیمت بالاتر به ازای هر قلم داروی تحویلی به بیمار  معادل 0.01 کای حرفه ای  و 0.005 کا فنی تعیین می شود.
  2. مدیریت خدمات داروئی برای داروهای ترکیبی به ازای هر قلم ماده به کار رفته در ساخت دارو  ۰.۰۸ کا حرفه ای و ۰.۰۲ کا فنی تعیین می شود. این تعرفه در هر ترکیب داروئی حداکثر تا سه قلم دارو قابل محاسبه و دریافت می باشد.
  3. دریافت تعرفه خدمات دارویی توسط داروخانه‌ها صرفاً در صورت اتصال به سامانه پایش (کنترل) اصالت و رهگیری دارو (تی تک) مجاز خواهد بود.
  4. محاسبه تعرفه در بخش خصوصی بر مبنای کای بخش خصوصی و در بخش دولتی بر مبنای کای بخش دولتی خواهد بود.
  5. درصورت واگذاری اداره داروخانه بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی، در این داروخانه ها تعرفه قانونی مطابق بخش دولتی اخذ می‌گردد.
  6.  دریافت تعرفه خدمات دارویی بیش از مبلغ مشخص شده از مصادیق گرانفروشی محسوب گردیده و قابلیت پیگیری قانونی خواهد داشت.
  7.  تحویل داروهای گیاهی دارای مجوز از سازمان، مشمول اخذ تعرفه همانند سایر داروها می باشد.
  8.  کلیه داروخانه ها ملزم به رعایت این دستورالعمل بوده و دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور بر حسن اجرای آن نظارت خواهند نمود.

                                                                             دکتر سعید نمکی

                                                                                وزیر


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: تعرفه خدمات داروئی حضور فعال داروساز


( ۵۵ )

نظر شما :