معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

ارائه انسولین های قلمی به بیماران دیابتی، منوط به ثبت نام در سامانه مدیریت بیماری های نادر

۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۱ کد : ۱۸۰۱۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۱۸
معاون غذا و دارو اراک گفت: در ماه های آینده بیماران دیابتی که اطلاعات آنها در سامانه مدیریت بیماری های نادر ثبت نشده باشد، انسولین قلمی دریافت نخواهند کرد.
ارائه انسولین های قلمی به بیماران دیابتی، منوط به ثبت نام در سامانه مدیریت بیماری های نادر

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در این باره گفت: براساس بخشنامه جدید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تمامی بیمارانی که انسولین قلمی استفاده می کنند، بایستی در سامانه مدیریت بیماری ‌های نادر ثبت نام نمایند.

وی افزود: نه تنها بیماران جدید، بلکه افرادی که قبلا هم انسولین قلمی دریافت می‌کردند، باید در این سامانه ثبت نام نهایی شوند.

دکتر علیمرادیان با اشاره به اینکه در حال حاضر انسولین قلمی مانند گذشته در اختیار تمامی بیماران قرار می گیرد تصریح کرد: در ماه های آینده و پس از ثبت نام بیماران، فقط افرادی که اطلاعات آنها در سامانه ثبت شده است، انسولین قلمی دریافت خواهند کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه با  تاکید مجدد بر ثبت نام بیماران دریافت کننده انسولین قلمی در سامانه بیماری های نادر، ادامه داد: با توجه به اینکه به زودی توزیع انسولین های قلمی، براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه انجام خواهد شد، بیماران گرامی در اسرع وقت اطلاعات خود را در سامانه مذکور ثبت نمایند تا در دریافت این دارو دچار مشکل نشوند.

کلید واژه ها: توزیع سهمیه جدید انسولین قلمی سامانه مدیریت بیماری های نادر معاون غذا و دارو اراک


( ۲ )

نظر شما :