معاون غذا و دارو اراک:

تقلبی بودن ۷۰ درصد محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق

۲۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۲ کد : ۱۸۰۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۱۱
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک: بیش از ۷۰ درصد کالاهای آرایشی و بهداشتی قاچاق تقلبی هستند.
تقلبی بودن ۷۰ درصد محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک ،دکتر دلاور گفت: قاچاق به اشتغال و تولید ملی ضربه می زند ولی آسیب مضاعفی که کالاهای سلامت‌محور نسبت به دیگر کالاهای قاچاق دارد تهدید بهداشت و سلامت عمومی جامعه است.

وی افزود: بررسی های صورت گرفته در وزارت بهداشت نشان از آن دارد که بیش از ۷۰ درصد کالاهای آرایشی و بهداشتی قاچاق تقلبی هستند و این قضیه در دارو، مکمل‌های دارویی و مواد غذایی نیزبه احتمال زیاد برقرار است.

همچنین دکتر دلاور ادامه داد:با توجه به بازرسی های صورت گرفته در سطح داروخانه ها ما مشکل چندانی با عرضه دارو ، مکمل ها و محصولات بهداشتی قاچاق نداریم وفقط چند مورد محدود کالای قاچاق کشف شده و در سطح فروشگاههای آرایشی بهدشتی در عرضه کالاهای قاچاق کمتر از 10% است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بسیاری از این کالاهای تقلبی فقط یک برند معروفی را جعل کردند و حتی شاید برخی از این مواد در کشورهای همجوار یا حتی داخل تولید و بسته‌ بندی شود اما  با یک همکاری دقیق بین دستگاه‌ها می توان از عرضه محصولات سلامت محور قاچاق پیش از پیش جلوگیری نمود.

وی گفت:در ضمن برخی از کالاهای قاچاق غیر مصرف که قابلیت مصرف انسانی ندارند مانند شکلات ها ،غلات ،آبیموه های غیر قابل مصرف،برنج های آلوده می توان در کارخانه های الکل سازی جهت تولید الکل مورد استفاده قرار گیرد که از این رهگذر هم از مخاطرات زیست‌محیطی در بحث انهدام این مواد جلوگیری می‌شود و هم به‌نوعی دیگر از این کالاهای ازدست‌رفته استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: دکتر دلاور کالاهای قاچاق سلامت محور


نظر شما :