معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

مردم به نشانگرهای رنگی محصولات توجه کنند

۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۳ کد : ۱۸۰۸۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۵۷
معاون غذا و دارو اراک اظهار داشت: شایسته است که مردم در هنگام خرید محصولات غذایی مورد نیاز خود به نشانگرهای رنگی درج شده بر بسته بندی محصولات دقت داشته باشند.
مردم به نشانگرهای رنگی محصولات توجه کنند

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به این که کالای ناسالم به صورت رسمی در کشور تولید نمی شود، گفت: الگوی تغذیه سالم همیشه متمرکز بر زیاده خوری افراد است، به طوری که یک فرد با رعایت یک رژیم مناسب تمامی ماده های غذایی سالم را باید به صورت متعادل مصرف کند.

وی با اشاره به این که هیچ رژیم غذایی نمی تواند عاری از چربی، قند و نمک باشد، اظهار داشت: سیاست های غذا و دارو به گونه ای تنظیم شده اند که مردم چربی، قند و نمک موجود در رژیم غذایی خود را به اندازه نیاز مصرف کنند.
معاون غذا و دارو اراک با اشاره به وجود کالاهای آسیب زاد در کشور، تصریح کرد: بسیاری از کالاهای آسیب زا برای سلامت انسان به صورت رسمی و تحت مجوزهای سلامت در نهایت سالم بودن تولید می شوند، در حالی که مصرف بیش از حد این کالاها به مردم توصیه نمی شود.

وی با اشاره به این که تمامی مواد غذایی تولید شده در کشور حداقل های لازم بر تولید انبوه و ورود به بازار را دارند، عنوان کرد: اقدامات مداخله ای سازمان غذا و دارو در حوزه تولید مواد غذایی مختلف همواره با اطمینان بسیار بالا صورت می گیرد.

دکتر علیمرادیان با اشاره به ایجاد رقابت تولید در صنایع غذایی کشور، خاطر نشان کرد: مداخلات به موقع و نظارت های دقیق بر صنایع مختلف باعث شده تا بخش های خصوصی با کیفیت بیشتر به فکر رقابت در میان صنایع باشند.

وی با اشاره به این که سیاست گذاری های حوزه تغذیه در بخش عرضه و تقاضا به صورت هماهنگ اجرا می شوند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمامی فرآورده های غذایی تولید داخل و وارداتی دارای نشانگر رنگی تغذیه هستند.

معاون غذا و دارو اراک در ادامه اضافه کرد: شایسته است که مردم در هنگام خرید محصولات غذایی مورد نیاز خود به نشانگرهای رنگی درج شده بر بسته بندی محصولات دقت داشته باشند.

   

کلید واژه ها: نشانگر رنگی تغذیه ای معاون غذا و دارو اراک دکتر علیمرادیان


نظر شما :