معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

با توزیع‌کنندگان قرص‌های گلوریا در استان مرکزی برخورد می‌شود

۰۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۸ کد : ۱۸۲۹۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۴
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توزیع‌کنندگان قرص‌های گلوریا در استان مرکزی برخورد می‌شود
با توزیع‌کنندگان قرص‌های گلوریا در استان مرکزی برخورد می‌شود

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک، دکتر عباس علیمرادیان گفت: فروش هرگونه مکمل و دارو در فضای مجازی غیرمجاز بوده و سازمان غذا و دارو در این خصوص رسیدگی خواهد کرد.

وی افزود: براساس گزارش های واصله مردمی و بازرسی های میدانی و به دنبال محرز شدن وجود روانگردان آمفتامین(شیشه) در قرص های تقلبی گلوریا، مراتب از طریق دادستانی و بازرسان این معاونت پیگیری و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، جلسات متعددی با مراجع قضایی برگزار و با پیگیری پلیس امنیت و واجا، دستگیری عاملین تولید و فروش این دارو در دستور کار مراجع ذیربط قرار گرفته است.

دکتر علیمرادیان در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به برچسب اصالت روی فراورده های سلامت محور از قبیل دارو، مکمل، تجهیزات پزشکی و محصولات غذایی وارداتی خاطرنشان کرد: برای اطمینان از اصالت این فرآورده ها حتما باید شناسه ردیابی و رهگیری روی محصولات از طریق سامانه مورد تایید سازمان غذا و دارو در سامانه www.ttac.ir و پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲ استعلام شود.

دکتر علیمرادیان در پایان  از مردم خواست در صورت مشاهده عدم تطابق استعلام با اطلاعات روی کالاها مراتب را به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند.

انتهای پیام

کلید واژه ها: داروی تقلبی گلوریا برخورد معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :