معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

۳۰ واحد عطاری در استان مرکزی مهر و موم شد

۱۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۴ کد : ۱۸۵۲۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۳
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۳۰ واحد عطاری استان مرکزی امسال در بازرسی کارشناسان به‌ علت فروش داروهای غیرقانونی مهر و موم شد.
۳۰ واحد عطاری در استان مرکزی مهر و موم شد

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک،دکتر «عباس علیمرادیان» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فروش انواع داروهای گیاهی مخدر، اقلام گیاهی برای سقط جنین، فروش داروهای شیمیایی، ارایه انواع داروهای تبلیغات ماهواره‌ای برای تناسب اندام و زیبایی و داروهای خارج از شبکه توزیع از جمله دلایل تعطیلی این واحدهای کسبی استان مرکزی بوده است.

وی اظهار داشت: عطاری‌ها باید فقط  گیاهان خشک را به مردم عرضه کنند و حق تجویز دارو صنعتی و یا مشاوره پزشکی ندارند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: لازم است برای مدیریت و اهرم فشار بر واحدهای عطاری متخلف، اتاق اصناف و سازمان صمت از فعالیت افراد سودجو در این حرفه جلوگیری کنند.

علیمرادیان افزود: بیش از ۱۵۰ عطاری در کلانشهر اراک فعال است که باید این واحدهای صنفی در راستای سلامت محور بودن حرکت کرده و از دخالت در دانش پزشکی خودداری کنند.

در استان مرکزی ۱۹ بیمارستان فعال با یک‌هزار و ۹۴۵ تخت مصوب و یک‌هزار و ۷۵۰ تخت فعال و ۸۵ بخش درمانی وجود دارد که ۱۵ واحد بیمارستانی مربوط به حوزه دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و ۲ بیمارستان نیز خصوصی در اراک و ساوه است. 

کلید واژه ها: عطاری ها پلمپ معاونت غذا و دارو اراک دکتر علیمرادیان


نظر شما :