معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

روش‌های کوتاه‌مدت لاغری استاندارد نیستند

۲۳ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۱ کد : ۱۸۶۸۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۶
معاون غذا و دارو اراک گفت: برخی از عطاری‌ها با اضافه کردن ماده‌ی آمفتامین (محرک شیشه) به فراورده‌های گیاهی، کپسول‌های دست‌ساز تولید می‌کنند و به اسم داروهای گیاهی لاغری می‌فروشند.
روش‌های کوتاه‌مدت لاغری استاندارد نیستند

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو ، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: بسیاری از افراد دوست دارند در کم‌ترین زمان ممکن وزن خود را کاهش دهند و با این دلیل از استانداردهای رایج برای لاغری فاصله می‌گیرند.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد اندام خودشان را با مدل‌های لباس و زیبایی مقایسه می‌کنند و برای دستیابی به اندام شبیه به آن‌ها به انجام کارهای غیرمجازی روی می‌آورند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به داروهای گیاهی لاغری، توضیح داد: عده‌ای به اشتباه تصور می‌کنند که داروهای گیاهی لاغری عوارض ندارند.

وی با بیان این که قوی‌ترین سم‌های داروسازی از گیاهان گرفته می‌شوند، عنوان کرد: مصرف فراورده‌های گیاهی در دوز‌های بالا می‌تواند آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری به کبد و کلیه وارد کند.
دکتر علیمرادیان  ادامه داد: برخی از عطاری‌ها با اضافه کردن ماده‌ی آمفتامین (محرک شیشه) به فراورده‌های گیاهی، کپسول‌های دست‌ساز تولید می‌کنند و به اسم داروهای گیاهی لاغری می‌فروشند.

وی در خصوص قرص لاغری «گلوریا»، توضیح داد: در این قرص مقادیر زیادی آمفتامین [ماده‌ی موثر در محرک شیشه] وجود دارد و همین ماده باعث می‌شود تا مصرف‌کننده به قرص گلوریا اعتیاد پیدا کند.

این داروساز تاکید داشت: تمام روش‌های لاغری در مدت زمان کوتاه آسیب‌زننده و غیراستاندارد هستند و در بلند مدت زمینه بروز اختلال‌های جسمی مانند سرطان‌های پوستی و ریزش مو و غیره را فراهم می‌کنند.

وی  گفت: برخی از چاقی‌ها به مرور زمان به بیماری تبدیل می‌شوند و باید با برنامه‌های لاغری مورد درمان قرار بگیرند.

معاون غذا و دارو با اشاره به این که تمام داروهای لاغری باید از سمت پزشک معتبر تجویز شوند، عنوان کرد: هر مکمل یا داروی موثر در لاغری به تناسب شرایط جسمی هر فرد با دوز مشخص تجویز می‌شود و ما نمی‌توانیم یک نسخه یکسان برای همه مردم تهیه کنیم.

وی با بیان این که هر بیمار به تناسب شدت بیماری دوز مشخصی از داروهای مختلف را مصرف می‌کند، تصریح کرد: دمنوش‌های لاغری اگر در حد یک فنجان در روز مصرف شوند، شاید اختلالی جدی ایجاد نکنند.

این داروساز تصریح کرد: هیچ یک از دمنوش‌های لاغری به لاغر شدن افراد کمک نمی‌کنند.

کلید واژه ها: روش های لاغری دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


( ۱ )

نظر شما :