با وجود همه مشکلات دارویی کشوری، در زمینه تامین داروهای اختصاصی برای بیماران کرونایی مشکلی وجود ندارد

۰۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۸ کد : ۱۸۸۵۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۷
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: علیرغم قیمت بالای برخی از اقلام دارویی کرونا همانند رمدسیویر، خوشبختانه از ابتدای شروع موج اپیدمی تاکنون مراکز درمانی و بیمارستانهای تابعه دانشگاه درخصوص تامین این داروها با مشکل مواجه نشده اند و با پیگیری های به عمل آمده هم اکنون این داروها بیش از نیاز فعلی، در استان موجود می باشند.
با وجود همه مشکلات دارویی کشوری، در زمینه تامین داروهای اختصاصی برای بیماران کرونایی مشکلی وجود ندارد

به نقل از روابط عمومیمعاونت غذا و دارو اراک،دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو ابیان کرد: هم اکنون در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک بیش از پنج هزار ویال رمدسیویر ذخیره داریم و داروی فاویپیراویر نیز به میزان کافی در اکثر داروخانه‌های خصوصی موجود است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: علیرغم وجود تحریم های ظالمانه و اعمال محدودیت در واردات برخی از اقلام دارویی، خوشبختانه با افزایش تولید مشابه داخلی این اقلام، بسیاری از مشکلات و کمبودهای دارویی مرتفع شده است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت داروهای تولید شده در داخل کشور مشابه داروهای وارداتی و قابل رقابت با برندهای معتبر خارجی است، افزود: برخی مواقع پیش می آید که پزشک معالج و یا بیمار بر استفاده از یک برند خاص دارویی کمیاب اصرار دارند در حالیکه نمونه مشابه داخلی دارو و با همان کیفیت، در داروخانه ها موجود می باشد.

کلید واژه ها: دارو کرونا دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :