سابقه آلرژی به پنی سیلین- تزریق واکسن کرونا

۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۴ کد : ۱۹۲۴۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۳۸۳۵
سابقه آلرژی به پنی سیلین- تزریق واکسن کرونا

با توجه به گسترش ابهاماتی در فضای مجازی در خصوص منع مصرف واکسن های کووید-19 در افراد با سابقه آلرژی و یا حساسیت دارویی به اطلاع می رساند بر اساس مستندات علمی موجود، سابقه آلرژی و یا حساسیت های دارویی شامل حساسیت به داروهای خانواده پنی سیلین ها و سایر آنتی بیوتیک ها ممانعتی جهت تزریق واکسن های کووید-19 محسوب نمی شود.
پیش از این در راهنمایی که تحت عنوان "ملاحظات کلی در خصوص  تزریق واکسن کووید-19" به معاونت های غذا و دارو ابلاغ شد، ذکر شده است افرادی که سابقه حساسیت به غذا، داروها، لاتکس و یا سایر واکسن های غیر کووید-19 داشته اند، می توانند واکسن کووید-19 را دریافت کنند. بیماران دچار آلرژی فصلی، آسم و کهیر مزمن نیز می توانند واکسن کووید-19 را دریافت کنند. بیماران با سابقه آنافیلاکسی به غذاها و یا سایر داروها، منع مصرف برای دریافت واکسن ندارند. این بیماران حتما تزریق واکسن را در مراکز درمانی دارای امکانات احیا باید انجام دهند و بعد از تزریق واکسن حداقل به مدت 30 دقیقه پایش شوند. توصیه می شود افرادی که دچار واکنش آلرژیک شدید (آنافیلاکسی) و فوری به ترکیبات موجود در یک برند واکسن شده اند دیگر آن برند را تزریق نکنند.
 لذا خواهشمند است ضمن انتقال اطلاعات یاد شده به مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم متبوع و داروسازان شاغل در آن دانشگاه، مراتب از طریق روابط عمومی دانشگاه و رسانه های جمعی اطلاع رسانی شود تا برخلاف آنچه در فضای مجازی منتشر شده است و توسط برخی از واکسیناتورهای واکسن کرونا، درصورت مطرح نمودن سابقه حساسیت به پنی سیلین توسط مراجعه کنندگان، از تزریق واکسن کرونا ممانعت به عمل آمده است، این باور اشتباه مانع انجام واکسیناسیون کرونا در افراد با سابقه آلرژی به پنی سیلین نباشد

کلید واژه ها: سابقه آلرژی به پنی سیلین- تزریق واکسن کرونا


( ۲۹۹ )

نظر شما :