تامین سرم برای مراکز درمانی استان مرکزی

۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۰ کد : ۱۹۲۵۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴۰
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به ضرورت تامین سرم برای مراکز درمانی و بیمارستان ها، سرم تنها در مراکز درمانی توزیع می شود.
تامین سرم برای مراکز درمانی استان مرکزی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک،دکتر عباس علیمرادیان با اشاره به علت کمبود سرم، بیان کرد: شرکت قاضی زاده تبریز، ثامن و شرکت سرم سازی شیراز از جمله شرکت های مهم سرم سازی کشور بودند که در تابستان سال گذشته یکی از شرکت‌های مذکور، به دلیل مشکل تجهیزاتی درخواست کرد که توزیع سرم برای آن شرکت متوقف شود تا بهبودی در کیفیت خطوطش ایجاد کند که سازمان غذا و دارو با این درخواست موافقت نکرد و این برنامه به اواخر سال که نیاز به سرم کمتر باشد، موکول کرد و در نهایت در ماه پاییز پس از توافق، قول داده شد که برخی از تجهیزات وارد کشور شود که به دلیل معضلات تحریم نتوانست دستگاه‌ها را بیاورد، اما امیدواریم با پیگیری و تلاش مضاعف این کارخانه در شهریورماه به خط تولید بازگردد؛ بنابراین یکی از دلایل کمبود سرم این موضوع بوده است.

وی افزود: به دلیل شرایط بحرانی پیک پنجم کرونا و افزایش بار مراجعین و افزایش نیاز به مصرف رمدیسیور و برخی داروهای تزریقی، کارخانجات تولید سرم ظرفیت خود را افزایش داده به طوریکه میزان تولید سرم ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار دُز بود، در حال حاضر به ۱۲ میلیون دُز افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: همزمان تلاش و پیگیری های لازم در راستای راه اندازی خط تولید سرم‌های ۱۰۰ سی سی و ۲۵۰ سی سی به کار رفته است تا چالش تزریق داروی رمدیسیویر مرتفع گردد.

وی تاکید کرد: در راستای رایزنی های انجام شده، به منظور درمان بیماران در برخی موارد که سرم ها قابل جایگزین هستند، آن را جایگزین کرده تا این مشکل قطعی برطرف شود.

 

کلید واژه ها: تامین سرم دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :