معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

رمدسیویر داروی بیماران کرونایی است و در مراکز بستری تجویز می‌شود

۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۲۷ کد : ۱۹۳۱۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۹۷
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برخی داروهای کرونا مثل رمدسیویر بیمارستانی است و تنها قابلیت توزیع در بخش بیماران سرپایی و بستری مراکز درمانی را دارد.
رمدسیویر داروی بیماران کرونایی است و در مراکز بستری تجویز می‌شود

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس عباس علیمرادیان تاکید کرد: داروهای مختص بیمارستان با توجه به اینکه هم عوارض جانبی و هم قیمت بالایی دارد، نیاز است تحت نظر و نظارت پزشک و داخل سرم تجویز سود چرا که باید متناسب با اندازه‌گیری کلیوی و کبدی بیمار  انجام شود.
وی افزود: برخی داروهای کرونا مثل فاویپیراویر قابلیت توزیع در داروخانه‌های شبانه روزی و خصوصی دارد اما اکنون با کمبود این دارو در سطح کشور و استان مواجه هستیم.
  معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: با توجه به اینکه داروهای درمان کرونا اکنون به گمرک وارد شده، هفته اتی این کمبودها رفع می شود.
علیمرادیان تصریح کرد: البته باید اذعان داشت که داروی فاویپیراویر تنها در مرحله اولیه بیماری تزریق می‌شود چرا که اگر مبتلایان دیر به مراکز درمانی مراجعه کنند این دارو تجویز نمی شود چرا که دیگر اثربخشی لازم را ندارد.
وی ادامه داد: داروهای بیماری کووید ۱۹ در همه داروخانه ها اجازه توزیع داده نمی‌شود و به مردم توصیه می‌شود که این داروها را از داروخانه های منتخب تهیه کنند و در بازار آزاد خریداری نکنند چرا که IUD ( شناسه کیفیت اصالت) دارو از بین رفته و سلامت آن قابل تضمین نیست.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان داشت: داروی رمدسیویر در بیمارستان امیرالمومنین به عنوان سانتر کرونا، تامین است و در بیمارستان سینا به عنوان بخش خصوصی و بستری بیماران کرونایی به صورت محدود توزیع شده است و در بخش بیمارستانی نیز مشکل کمبود سرم وجود ندارد اما بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، سرم در داروخانه‌های غیر بیمارستانی و بخش خصوصی توزیع نمی‌شود تا این محموله وارداتی ترخیص و اجازه توزیع به بخش خصوصی داده شود.
وی خاطرنشان کرد: اکنون ۱۲۶ داروخانه در سطح استان به غیر از شهرستان ساوه فعالیت دارد که در اراک حدود ۸۰ داروخانه به جز بیمارستانی فعال هستند که از این تعداد ۷ داورخانه شبانه روزی هستند و شهرستان‌های استان هم به فراخور دارای داروخانه هستند.
استان مرکزی ۱۹ بیمارستان فعال با یک‌هزار و ۹۴۵ تخت مصوب و یک‌هزار و ۷۵۰ تخت فعال و ۸۵ بخش درمانی وجود دارد که ۱۵ واحد بیمارستانی مربوط به حوزه دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و ۲ بیمارستان نیز خصوصی در اراک و ساوه است.

کلید واژه ها: معاون غذا و دارو اراک رمدسیویر کرونا دکتر علیمرادیان


( ۳ )

نظر شما :