عاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک:

هیچ کدام از دارو‌های کرونایی صددرصد نیستند

۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۳ کد : ۱۹۴۲۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۶۴
دکتر عباس علیمرادیان، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:هیچ کدام از دارو‌های کرونایی صددرصد نیستند و شواهد متناقضی برای آن‌ها وجود دارد.
هیچ کدام از دارو‌های کرونایی صددرصد نیستند

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:هیچ کدام از دارو‌های کرونایی صددرصد نیستند و شواهد متناقضی برای آن‌ها وجود دارد.

علیمرادیان افزود: اما در حال حاضر بیشتر از دارو‌های آنتی وایرال، رمدسیویر در بخش بستری و فاویپیراویر در بخش بستری و سرپایی استفاده می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: دارو‌های کرونایی به دو بخش وایرال و التهابی تقسیم بندی می‌شوند که در هنگام تشخیص باید دارو‌های آنتی وایرال تجویز شوند.

او ادامه داد: تمام تلاش خود را در جلوگیری از قاچاق معکوس دارو به کار برده ایم و دارو را تنها در اختیار بیمارستان‌ها و پزشکان متخصص و فوق تخصصی که این دارو‌ها را تجویز می‌کنند قرار داده ایم.

علیمرادیان تصریح کرد: باید از تجویز بی مورد این دارو‌ها جلوگیری شود چرا که باعث قاچاق معکوس، بازار سیاه دارو و مقاومت‌های ویروسی میشود و در صورت ایجاد مشکل در این زمینه، تنها سلاح مان را از دست خواهیم داد.

انتهای پیام / ج

کلید واژه ها: دارو‌های کرونایی دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :