پیام معاون غذا و دارو به مناسبت روز پزشک:

درخشش و جانفشانی جامعه پزشکی در دوران کرونا فصل جدیدی از ایثار و فداکاری را به مردم نشان داد

۰۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۲۴ کد : ۱۹۴۶۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۶
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز پزشک از خدمات جامعه پزشکی به جامعه و حوزه سلامت در دوران شیوع کرونا تشکر و قدردانی کرد.
درخشش و جانفشانی جامعه پزشکی در دوران کرونا فصل جدیدی از ایثار و فداکاری را به مردم نشان داد

دکتر عباس علیمرادیان؛ در یادداشتی به مناسبت روز پزشک نوشت:
اول شهریور سالروز تولد پزشک شهیر و برجسته ایرانی، حکیم ابوعلی سینا به عنوان روز پزشک نامگذاری شده است. این نامگذاری فرصت بسیار خوبی را برای معرفی بهتر ابعاد شخصیتی این فیلسوف و طبیب حاذق و نیز تبیین جایگاه و نقش ممتاز پزشک در جامعه و تجلیل از خدمات ارزشمند و تلاش‌های مقدس این قشر زحمتکش فراهم کرده است.
در فرهنگ متعالی اسلام، دانش پزشکی همسان علم دین و از شریف‌ترین علوم به شمار آمده و واژه طبیب به عنوان اسماء الهی، از منزلت و شرافت ویژه‌ای برخوردار است.
درخشش و جانفشانی جامعه پزشکی کشورمان در دوران کرونا و خدمات رسانی به بیماران کرونایی فصل جدیدی از ایثار و فداکاری این قشر را به مردم نشان داد که این امر خود شایسته تقدیر و تجلیل است، طی چند ماه گذشته کادر درمان به ویژه پزشکان در سراسر کشورمان روزهای بسیاری را دور از خانواده به خدمت رسانی بیماران کرونایی گذراندند که این تلاش ها در مبارزه با این ویروس منحوس بر کسی پوشیده نیست. پزشکان این سرزمین بارها نشان دادند که در کنار مردم در تمام مراحل حساس کشور ایستاده اند.
جامعه پزشکی در تمام مقاطع حساس همواره از خودگذشتگی داشته اند. شهدای جبهه سلامت حق بزرگی بر گردن کشور و جامعه اسلامی دارند. بی تردید نام و یاد شهدای مدافع سلامت و خاطره از خودگذشتگی و ایثار آنان همانند سایر شهدای ایران اسلامی در اذهان مردم قدرشناس این سرزمین برای همیشه ماندگار خواهد شد.
اینجانب این روز مبارک را به جامعه فرهیخته پزشکی صمیمانه تبریک و تهنیت عرض کرده و از تلاش‌ها و ایثار گرانمایه این عزیزان در راه حفظ و ارتقای سلامت هموطنان، تقدیر و تشکر می‌کنم.

کلید واژه ها: پیام تبریک روز پزشک


نظر شما :