عملکرد خوب داروخانه ها و داروسازها در روزهای سخت کرونایی

۰۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۶ کد : ۱۹۶۸۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۶۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تامین دارو در مقاطعی در روزهای سخت کرونایی با چالش هایی مواجه می شد که خوشبختانه همکاران واحد مربوطه نگذاشتند خللی در این زمینه پدیدار شود.
عملکرد خوب داروخانه ها و داروسازها در روزهای سخت کرونایی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در مراسم روز داروساز که به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: در دوران اپیدمی کرونا کلیه فعالان، تولید کنندگان و توزیع کنندگان بیش از پیش در راستای سلامت بیماران قدم برداشتند.

وی افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا بر آن شدیم تا از همشهریان خود بخواهیم جهت قطع همه گیری در منازل خود بمانند و از حضور در تجمعات اجتناب ورزند، در صورتی که همکاران داروساز جهت ارایه خدمت در صحنه فراخوانده شدند و فشاری مضاعف بر داروسازان وارد شد که این ایثار و از خودگذشتگی داروسازان نسبت به پرسنل درمان شاید آن طور که باید ارزش گذاری نشد و دیده نشده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به چالش ها و مشکلات اجرای نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه بیمه برای داروخانه ها، افزود: داروخانه ها با اجرای طرح نسخه الکترونیک همراه با شیوع اپیدمی کرونا فشار بسیاری را متحمل شدند که بیماران و همراهانشان دلخوری خود از معطل شدن را به داروخانه ها و آزمایشگاه ها وارد می کنند، اما بهبود اجرای طرح مطمئناً ماحصل زحمات داروخانه ها و پاراکلینیک ها بوده است.

دکتر جمالیان تاکید کرد: به دلیل اینکه در دوران کرونا عرضه و تقاضا دارو هم خوانی نداشت، تامین دارو بسیار سخت و مشکل بود و از طرفی دیگر نگرانی از گذشتن تاریخ انقضا فشاری مضاعف بر این گروه وارد می کرد و باید در تمامی زمینه ها پیش بینی های لازم صورت می گرفت که همکاران و فعالان این عرصه بسیار خوش درخشیدند و ماحصل آن کمترین چالش حال حاضر است که به عنوان متولیان سلامت استان مرکزی قدردان این عزیزان هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده نه چندان دور دانشکده داروسازی در اراک راه اندازی و آغاز به کار کند که ماموریت اصلی این دانشکده تربیت دانش آموختگانی کارآمد است که بتوانند در خدماتی مربوط به داروها انجام وظیفه کنند و با تربیت این نیروها در تامین سلامتی پیشرفت خواهیم داشت که در راستای آن شاهد ارتقا جایگاه داروسازان خواهیم شد.

گفتنی است در پایان جلسه از تعدادی از داروسازها و داروخانه های ممتاز تقدیر به عمل آمد.

کلید واژه ها: روز داروساز رئیس دانشگاه علوم پزشکی


نظر شما :