نقش بی بدیل داروسازان در نظام درمانی کشور

۰۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۹ کد : ۱۹۶۹۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۵
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نقش داروسازان در استقرار دارو و نظام درمانی کشور انکارناپذیر است.
نقش بی بدیل داروسازان در نظام درمانی کشور

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان در جلسه قدردانی از داروسازان به مناسبت روزداروسازی بیان کرد: نقش و جایگاه خدمات داروسازان به عنوان یکی از ارکان اصلی زنجیره درمان بیماران، بی بدیل است.
وی افزود: داروسازان در تمامی دوره ها از ابتدای انقلاب، جنگ تحمیلی و پس از آن، دوران سازندگی و بالندگی و تحریم های ظالمانه اقتصادی، صادقانه و ایثارگرانه ارائه خدمت و در استقرار دارو و نظام درمانی کشور ایفای نقش کرده اند و اگر تلاش و زحمات شبانه روزی این گروه نبود بی شک از لحاظ دارویی کشوری وابسته به کشور های خارجه بودیم.
وی تاکید کرد: داروسازان در دوران اپیدمی کرونا سرعت و قدرت تصمیم گیری خود را نشان دادند و رفع چالش هایی همچون کمبود انسولین قلمی و راه اندازی سامانه تی تک و ساخت داروهای کرونایی رمدسیویر و فاویپیراویر از دیگر اقدامات موثر بود.
دکتر علیمرادیان در ادامه ضمن اشاره  به ناگفته‌های روزهای سخت داروخانه‌ها در بحران کرونا خاطرنشان کرد: شاید داروخانه ها یکی از جاهایی بودند که در روزهای نخست شیوع کرونا در کشور، بیشترین مشکلات و چالش ها را در مواجهه با مردم داشتند، اما کمتر به آنها پرداخته شد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین یادآور شد: در ایام شیوع کرونا داروسازان خدمات قابل توجهی چه در صنعت و چه در داروخانه‌ها ارائه کرده‌اند و در زمان‌هایی که خیلی از مشاغل تشویق به خانه نشینی و دورکاری شدند، همکاران داروساز فعال بوده و در حال خدمت رسانی به مردم بودند.
در پایان این جلسه از تعدادی از داروخانه ها به نمایندگی از سایرین، تقدیر شد.

کلید واژه ها: نقش بی بدیل داروسازان روز داروساز دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :