معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

فضای مجازی محل امنی برای تهیه دارو نیست / تزریق واکسن‌های تقلبی در جاهای غیر رسمی است

۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۹ کد : ۱۹۷۶۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۶۷
معاون غذا و دارو گفت: بازرسین در وزارت بهداشت نظارت کافی را بر واکسن‌های وارداتی دارند. چنانچه از مجاری رسمی و قانونی واکسن‌ها وارد شده باشند به‌هیچ‌عنوان تقلب متصور نیست.
فضای مجازی محل امنی برای تهیه دارو نیست / تزریق واکسن‌های تقلبی در جاهای غیر رسمی است

 به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو در خصوص کشف و دستگیری عوامل توزیع و تزریق واکسن‌های تقلبی در کشور مطالبی را اظهار کرد.

* خریدوفروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است
معاون غذا و دارو  گفت: خریدوفروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است. چراکه ممکن است داروهای تاریخ‌گذشته و تقلبی به مردم ارائه شود و در کنار همه اینها کلاهبرداری در این فضا انجام شود.

وی افزود: ممکن است برخی افراد در فضای مجازی، تبلیغاتی را در فروش داروهای خاص انجام دهند اما زمانی که پول واریز می‌شود متأسفانه خدماتی را انجام نمی‌دهند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: همکاران بنده با همکاری پلیس فتای استان به صورت شبانه‌روزی این فضا را رصد می‌کنند و با اقداماتی که انجام دادند در سال جاری چندین نفر از شیادین  را که مبادرت به فروش دارو در فضای مجازی در قالب داروهای تاریخ‌گذشته و داروهایی که به‌خاطر عدم نگهداری در شرایط لازم فاسد شده بودند را شناسایی و به مرجع قضایی معرفی کردند.

وی به مردم توصیه کرد: در خصوص داروها چه داروهای مربوط به کرونا و چه بیماری‌های دیگر که نیاز به خرید دارو دارند، مردم حتماً از مراکز درمانی و داروخانه ها آن‌ها را مطالبه و تهیه کنند. فضای مجازی محل امنی برای تهیه دارو نیست چرا که ممکن است با سلامت و جان مردم بازی شود.

دکتر علیمرادیان دررابطه‌با واکسن‌های تزریقی که توسط‌های دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود گفت: بازرسین در وزارت بهداشت نظارت کافی را بر واکسن‌های وارداتی دارند. چنانچه از مجاری رسمی و قانونی واکسن‌ها وارد شده باشند به‌هیچ‌عنوان تقلب متصور نیست. تزریق واکسن‌های تقلبی در جاهای غیر رسمی است که در فضای مجازی تبلیغ واکسن می‌کنند.

کلید واژه ها: خرید دارو در فضای مجازی واکسن کرونا دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :