افزایش آگاهی مردم نسب به عوارض داروهای قاچاق و تقلبی

۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۰ کد : ۱۹۸۱۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۹۰
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: افزایش آگاهی مردم نسبت به عوارض مصرف داروهای قاچاق و تقلبی، موثرترین راه مقابله با قاچاق دارو است.
افزایش آگاهی مردم نسب به عوارض داروهای قاچاق و تقلبی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو اظهار داشت: بهترین و موثرترین راه برای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور به ویژه محصولات استراتژیک و خاص مانند داروها و مکمل‌های غذایی و رژیمی، افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوارض و آسیب‌های ناشی از مصرف این فرآورده‌ها است.

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: داروهای قـاچاق فـــرآورده‌هایی هستند که توسط افراد متخلف و سودجو، با استفاده از مواد اولیه تقلبی، نامرغوب و بی‌کیفیت و در شرایط غیر استاندارد ساخته می‌شوند و علاوه بر نداشتن اثرات درمانی می‌توانند باعث بروز مسمومیت و آسیب‌های جدی در مصرف‌کننده و حتی منجر به مرگ وی شوند.

 

وی افزود: داروهایی که از مرزهای غیر رسمی و به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند حتی در صورت اصالت به دلیل عدم رعایت شرایط مناسب حمل و نقل، نگهداری و انبار مثلا قرار گرفتن طولانی مدت در دمای بالا و نور آفتاب، دچار تغییرات شیمیایی شده و تبدیل به فرآورده‌هایی سمی و مضر می‌شوند.

 

دکتر علیمرادیان تصریح کرد: گاهی برخی افراد به دلیل نا آگاهی اقدام به تهیه دارو از مراکز غیر مجاز مانند بازار سیاه و دست‌فروش‌ها می‌کنند که این اتفاق بیشتر در رابطه با داروهای خارجی مشاهده می‌شود، درحالی که مردم باید بدانند عرضه دارو و انواع مکمل توسط عطاری‌ها و باشگاه‌های ورزشی ممنوع بوده و تنها مکان مطمئن و مجاز عرضه این اقلام داروخانه است.

کلید واژه ها: افزایش آگاهی عوارض داروهای قاچاق و تقلبی معاون غذا و دارو اراک


( ۱ )

نظر شما :