معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

تجویز غیر علمی داروهای کرونایی، ظلم به مردم است

۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۴ کد : ۲۰۰۸۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۲۸
معاون غذا و دارو اراک با بیان اینکه تنها داروهایی که مورد تایید سازمان غذا و دارو هستند و در دستورالعمل های وزارت بهداشت وجود دارند، صلاحیت تجویز برای مردم را دارند و سایر دارو ها مورد تایید وزارت بهداشت نیستند، لذا افرادی که دارای تخصص درمانی نیستند به هیچ عنوان واحد حوزه درمان ویروس کرونا نشوند و در حق مردم ظلم نکنند.
تجویز غیر علمی داروهای کرونایی، ظلم به مردم است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در خصوص مدعیان طب سنتی بیان کرد: علم هیچ رقیبی به جز خود علم ندارد و جایگاه های غیر علمی به دلیل غیرقابل تایید بودن، هیچگاه رقیبی برای علم پزشکی محسوب نمی شوند.

وی افزود: تنها علومی برای درمان بیماری ها قابل تایید هستند که آکادمیک، مستند و مبتنی بر پایه علمی و پژوهشی باشند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهارکرد: متاسفانه هم اکنون افراد زیادی را در اورژانس و بخش مراقبت های ویژه می بینیم که از همین تجویزات استفاده کرده اند و نه تنها مشکل شان حل نشده بلکه کار آنها به بیمارستان افتاده است. این نوع تجویز دارو بدون هیچ پشتوانه علمی ظلم به مردم است.

وی با بیان اینکه تنها داروهایی که مورد تایید سازمان غذا و دارو هستند و در دستورالعمل های وزارت بهداشت وجود دارند، صلاحیت تجویز برای مردم را دارند و سایر داروها مورد تایید وزارت بهداشت نیستند.

معاون غذا و دارو در ادامه تصریح کرد: افرادی که دارای تخصص درمانی نیستند به هیچ عنوان واحد حوزه درمان ویروس کرونا نشوند و در حق مردم ظلم نکنند.

کلید واژه ها: تجویز غیر علمی داروهای کرونایی معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :