معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

تبلیغات وسوسه انگیز لاغری به بهای آسیب به سلامت فردی

۰۶ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۶ کد : ۲۰۵۵۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۹
معاون غذا و دارو اراک گفت: متاسفانه اغلب افراد روش های اصولی همانند ورزش کردن و رژیم گرفتن برای کاهش وزن خود را کار دشواری می پندارند و بر این مبنا به دنبال راههای سریع برای رسیدن به هدف خود هستند.
تبلیغات وسوسه انگیز لاغری به بهای آسیب به سلامت فردی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:بسیاری از افراد سودجو و برخی عطاری ها با آگاهی از این موضوع، تبلیغات فریبننده ای را برای فروش محصولات لاغری خود انجام می دهند و بسیاری از افراد ازپیامدهای ناگواری که مصرف این مواد می توانند به دنبال داشته باشند، آگاهی ندارند.

وی اضافه کرد: ماده مخدر اکتسازی" شیشه" برای اولین بار به عنوان یک داروی لاغری وارد بازار شد اما با مشخص شدن عوارض جانبی آن، مصرف این ماده غیر قانونی اعلام شد و بسیاری از داروهای غیر مجاز کاهنده وزن نیز ممکن است حاوی ترکیبات مخدری باشند که می توانند عوارض ناخوشایند گسترده ای را ایجاد نمایند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: داروهای لاغر کننده مجاز در صورت نیاز فقط می توانند توسط پزشک یا متخصص تغذیه تجویز شوند و عرضه هر نوع دارو، خارج از داروخانه و بدون تجویز پزشک غیر قانونی بوده و ممکن است نتایج ناگواری را به دنبال داشته باشد.

وی اظهار داشت: داروهای مجاز حداکثر تا سه کیلو می تواند به کاهش وزن فرد منجر شده با قطع این داروها فرد به وزن قبلی خود باز خواهد گشت و کاهش وزن موثر و پایدار در گرو رعایت سبک زندگی سالم، تحرک کافی و تبعیت از رژیم غذایی مناسب است.

علیمرادیان خاطر نشان کرد: داروهای لاغری که در فضای مجازی یا از سوی شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شوند و گاه می توانند در مدت کوتاهی باعث افزایش وزن بیش از ۱۰ کیلوگرمی در فرد شوند عوارض جانبی بسیار گسترده ای می توانند ایجاد کند که از جمله آنها می توان به نارسایی های کبدی و کلیوی، آسیب به تیروئید، دیابت و حتی کما و مرگ نیز اشاره کرد.

کلید واژه ها: تبلیغات وسوسه انگیز لاغری معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :