معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد:

مصرف خودسرانه داروها تهدید جدی در مواجهه با کرونا

۰۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۱ کد : ۲۰۶۵۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۱
معاون غذا و دارو اراک گفت: مصرف خودسرانه داروها تهدیدی جدی برای سلامت انسان بوده و خود درمانی یکی از خطرناک‌ترین رفتارهای افراد در مواجهه با بیماری کووید ۱۹ است.
مصرف خودسرانه داروها تهدید جدی در مواجهه با کرونا

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک،دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه مراجعه به پزشک تنها اقدام منطقی برای درمان بیماری است اظهار کرد: خود درمانی و مصرف خودسرانه دارو منجر به عوارضی می‌شود که زیان‌های جبران‌ناپذیری به بیمار و خانواده وی تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اقدام درمانی از سوی بیمار مصرف صحیح دارو است تصریح کرد: افراد در هنگام مواجهه با بیماری باید در سریع‌ترین زمان ممکن به مراکز درمانی مراجعه کرده تا توسط پزشک مورد ارزیابی قرارگرفته و درمان را به‌موقع و با داروهای مناسب آغاز کنند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: ازآن‌جایی‌ که مصرف برخی از داروها به صورت خودسرانه ممکن است موجب مسمومیت شود افراد باید حتماً با دستور پزشک در خصوص میزان و نوع دارو و طول مدت درمان اقدام کنند.

معاون غذا و دارو تاکید کرد: بایستی به افراد جامعه اطلاعات کافی داده شود تا از پیامدهای ناگوار عوارض استفاده خودسرانه از دارو پیشگیری شود.

دکتر علیمرادیان عنوان کرد: اکنون در فضای مجازی شاهد اطلاعات غلط و غیرعلمی در مورد بیماری کرونا به خصوص در زمینه درمان دارویی هستیم.

وی افزود: این‌گونه توصیه‌های غیرعلمی نه‌تنها به فرد بیمار کمکی نمی‌کند بلکه روند درمان بیماری را پیچیده‌تر، آسیب‌های آن را بیشتر و عوارض ناشی از بیماری را نیز افزایش خواهد داد و بعضاً باعث آسیب‌های جدی به سلامتی فرد خواهد شد لذا برای درمان بیماری کرونا و استفاده از دارو حتماً باید به پزشک مراجعه شده و از هرگونه درمان و مصرف خودسرانه دارو در این زمینه جدا پرهیز شود.

داروساز دانشگاه علوم پزشکی گفت: با توجه به اینکه هم‌اکنون واکسیناسیون عمومی در حال انجام است لذا چنانچه افراد سوالاتی در زمینه واکسن کرونا و تزریق آن دارند توصیه می‌شود سؤالات خود را با افراد واجد صلاحیت علمی نظیر (پزشکان، داروسازان و ...) و یا با مراکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت نظیر سامانه پاسخگویی ۱۹۰ در میان بگزارند و از دریافت اطلاعات از افراد یا منابع فاقد صلاحیت علمی و مراجع معتبر جدا خودداری کنند.

کلید واژه ها: مصرف خودسرانه داروها کرونا


نظر شما :