به همت کارشناسان اداره فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو اراک؛

بیش از ۸۰۰ درصد پیشرفت در ارزش مکشوفیات نیمه اول سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹

۱۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۹ کد : ۲۰۸۸۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴۶
معاون غذا و دارو اراک خبر داد: طی بازرسی های صورت گرفته در ۶ ماه نخست ۱۴۰۰ از مراکز عرضه همچون عطاری ها در مقایسه با سال ۹۹ رشد ۵۰ درصدی در امار بازرسی و اقلام مکشوفه و رشد ۸۰۰ درصدی در ارزش اقلام مکشوفه اعلام گردید.
بیش از ۸۰۰ درصد پیشرفت در ارزش مکشوفیات نیمه اول سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک،دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو بیان کرد: بازرسی های ویژه و به صورت مستمر و در راستای تشدید نظارت از مراکز عرضه سطح استان و باشگاه ها در شش ماه نخست سال انجام شد.

وی ادامه داد:در مجموع ۶۰ مورد بازرسی از این مراکز صورت گرفته است که از این تعداد ۳۰ واحد به مراجع قضایی معرفی شده است.

دکتر علیمرادیان افزود: در این بازرسی ها که به صورت سر زده انجام گرفت، اصالت و سلامت کالا و دارا بودن تاییدیه سازمان غذا و دارو تحت عنوان سیب سلامت ، عدم عرضه فراورده های گیاهی و دارویی و مخدر، رعایت اصول توزیع و بهداشتی واحد عرضه کننده و عدم دخالت واحد در امر درمان مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته و با واحدین متخلف برخوردهای مناسب قانونی صورت گرفت.

معاون غذا و دارو ادامه داد:هدف از این بازرسی ها کاهش عرضه نا به جا وغیر قانونی اقلام ممنوعه و قاچاق و جلوگیری از توزیع نا به جا فراورده های دارویی در راستای کاهش مصرف خودسرانه فراورده های داروی و گیاهی است.عرضه خارج از ضوابط دارو و محصولات قاچاق و مخدر توسط عطاریها از جمله مواردی است که به شدت با آن برخورد خواهد شد چرا که تهدیدی جدی برای سلامت و بهداشت جامعه به حساب می آید.

کلید واژه ها: پیشرفت در ارزش مکشوفیات نیمه اول سال ۱۴۰۰ اداره طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو اراک معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :