توزیع قطره چکانی واکسن آنفولانزا در کلیه داروخانه های خصوصی استان مرکزی

۱۹ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۵ کد : ۲۰۹۱۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۸۰
مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو اراک از توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌های خصوصی استان خبر داد.
توزیع قطره چکانی واکسن آنفولانزا در کلیه داروخانه های خصوصی استان مرکزی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکترژیلا محسنی مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو اراک گفت:  از ابتدای مهرماه، توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های خصوصی آغاز شده است و همشهریان ارجمند با مراجعه به این داروخانه‌ها می‌توانند واکسن را دریافت نمایند.

دکتر محسنی بیان کرد: همه افراد 6 ماه به بالاتر می توانند هر سال واکسن آنفولانزا را دریافت کنند اما برای گروه‌های سنی بالای 60 سال و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند: فشارخون، بیمار ریوی و کلیوی ، مبتلایان به آسم و برونشیت مزمن و افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی و نارسایی قلبی هستند دریافت این واکسن از ضرورت بالاتری برخوردار است. همچنین توصیه می‌شود افرادی که مشاغل پرخطر دارند مانند پزشکان، کادر درمان و پرستاران و همچنین زنان باردار(تحت نظر پزشک) نیز برای دریافت این واکسن اقدام نمایند.

وی اظهار داشت: برخی از گروه‌ها نیز دارای ممنوعیت دریافت واکسن هستند که این گروه‌ها عبارتند ازافرادی که سابقه واکنش آلرژیک شدید به مواد داخل واکسن مانند: تخم مرغ فرمالدئید، جنتامایسین، نئومایسین، تیمروسال دارند، کسانی که در زمان مراجعه برای تزریق واکسن تب یا عفونت حاد داشته باشند، کسانی که سابقه ابتلا به سندرم گیلن باره را در هشت هفته بعد از تزریق واکسن آنفولانزا در سال قبل داشته اند و همچنین شیر خواران زیر 6 ماه.

مدیراداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروادامه داد: آنفلوآنزا بیماری است که به سرعت شیوع می‌یابد و توسط سویه‌های مختلفی که هر ساله تغییر می‌کنند ایجاد می‌شود. به همین دلیل است که هر سال نیاز به تزریق واکسن جدید است. همچنین بیشترین زمان احتمال ابتلا به آنفلوآنزا نیمۀ دوم سال است که باید در این زمان مراقبت‌های بیشتری صورت پذیرد و این احتمال ابتلا و وخامت آن را میتوان با تزریق واکسن کاهش داد..

کلید واژه ها: توزیع قطره چکانی واکسن آنفولانزا


( ۱ )

نظر شما :