توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد؛

برگزاری نخستین جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته پیشگیری از بروز مسمومیت‌ها

۲۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۴ کد : ۲۱۱۴۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۹۸
جلسه هماهنگی و تبین برنامه‌های شانزدهمین دوره هفته پیشگیری از مسمومیت ها " پیشگیری از مسمومیت در همه گیری کرونا" و با افزایش آگاهی مانع مسومیت دارویی شویم که از تاریخ یکم لغایت هفتم آبان ماه برگزار می گردد با حضور معاون غذا و دارو، مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت و کارشناسان امور دارویی در دفتر معاونت غذا و دارو اراک تشکیل شد.
برگزاری نخستین جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته پیشگیری از بروز مسمومیت‌ها

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، جلسه هماهنگی و تبین برنامه‌های دوره هفته پیشگیری از مسمومیت مانند سال گذشته پیشگیری از مسمومیت در هم گیری کرونا و با افزایش آگاهی مانع از بروز مسمومیت شویم و نامگذاری روزهای این هفته  از  یکم لغایت هفتم آبان ماه سال جاری با شعار میباشد با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو،دکتر محسنی مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت و دکتر شبنم ملکی و دکتر شیرین عنایتی کارشناسان امور دارویی در دفتر معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد. 
دکتر علیمرادیان با اعلام این مطلب گفت: هدف از برگزاری هفته مذکور، معرفی مرکز  اطلاع رسانی دارو و سموم 190 و تمرکز بر آموزش نحوه پیشگیری از مسمومیت در کودکان، مسمومیت ناشی از داروها، سموم دفع آفات، مواد شیمیایی، سوء مصرف مواد، مسمومیت با فلزات سنگین، گیاهان سمی و گزیدگی‌ها، گازها و منوکسیدکربن و ارتقاء دانش جامعه در خصوص خطرات ناشی از مسمومیت‌ها و نحوه برخورد با این رخداد است.

 م
عاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: در سال جاری به دلیل تداوم موارد مسمومیت با دارو تمرکز بیشتر بر بحث آشناسازی جامعه با خطرات ناشی از مسمومیت‌های دارویی و نحوه نگهداری از دارو به خصوص در شایط اپیدمی کرونا خواهد بود.

 دکتر علیمرادیان گفت: طبق اعلام سازمان غذا و دارو شعار هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها در سال جاری« با افزایش آگاهی، مانع مسمومیت دارویی شویم» تعیین  شده است.

گفتنی است: هفته پیشگیری از بروز مسمومیت‌ها هم زمان با سراسر کشور هفته اول آبان ماه (یکم لغایت هفتم آبانماه) به مدت یک هفته در استان مرکزی  با اجرای برنامه‌های مختلف در سطح رسانه، دانش آموزان و عموم مردم برگزار خواهد شد.

کلید واژه ها: جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته پیشگیری از بروز مسمومیت‌ها معاونت غذا و دارو اراک


( ۱ )

نظر شما :