یکشنبه دوم آبان: روز پیشگیری از مسمومیت ها در کودکان

۰۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۴ کد : ۲۱۲۷۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۷
به مناسبت دومین روز از هفته پیشگیری از مسمومیت با شعار "پیشگیری از مسمومیت در همه گیری کرونا"مرکز اطلاع رسانی دارو ها و سموم معاونت غذا و دارو اراک توصیه هایی برای پیشگیری از بروز مسمومیت در کودکان منتشر کرد.
یکشنبه دوم آبان: روز پیشگیری از مسمومیت ها در کودکان

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک،آیا می‌دانید اکثر مسمومیت‌های اتفاقی در کودکان زیر 5 سال و به علت عدم توجه والدین رخ می‌دهند؟

کودکان خردسال ممکن است هر چیزی را به دهان ببرند. این عمل بخشی از آموزش و درک این گروه سنی از محیط اطرافشان است و این عمل زمینه‌ساز بروز مسمومیت است.

داروهای مصرفی افراد خانواده را دور از دسترس کودکان و در ارتفاع بالا و در کمد مجهز به قفل نگه‌داری نمایید.‏

از قرار دادن دارو در کیف‌دستی پرهیز کنید تا مانع خورده شدن دارو توسط کودکان شود.

‏از قرار دادن مواد شوینده در کمدهای زیر ظرف‌شویی اجتناب نمایید. خطر مسمومیت در کودکان خردسال و ‏کنجکاو از ‏این طریق بسیار بالا است. ‏

‏چنانچه در منزل کودکی دارید، از قرار دادن خمیردندان، دهان‌شوی و یا دیگر فرآورده‌های آرایشی و ‏بهداشتی و ‏خوشبوکننده در دسترس کودکان خودداری نمایید.‏

داروهای خود را در مقابل چشم کودکان مصرف نکنید، چراکه کودکان از رفتار بزرگسالان تقلید می‌کنند و ممکن است دور از چشم والدین داروها را به دهان ببرند.

در هنگام بیماری کودکتان مراقب باشید تا دوز تکراری دارو به وی ندهید.

برای پیشگیری از مسمومیت ؛ از دسترسی کودکان به اسباب‌بازی‌های دارای باتری، خصوصاً باتری‌های کوچک جلوگیری نمایید.

در مسمومیت‌های اتفاق افتاده برای اطلاع از نحوه انجام اقدامات اولیه، هرچه سریع‌تر با شماره تلفن مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم190 و  اورژانس 115 یا پزشک کودک تماس بگیرید. شماره تماس پزشک کودک خود را در دفترچه تلفن یادداشت و یا در موبایل والدین ذخیره کنید تا درمواقع ضروری بتوانید تماس بگیرید.

کلید واژه ها: هفته پیشگیری از مسمومیت ها روز پیشگیری از مسمومیت ها در کودکان معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :