همه انواع داروها می توانند باعث بروز عوارض دارویی و حتی مسمومیت شوند

۰۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۲ کد : ۲۱۳۳۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۴
مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاون غذا و دارو اراک بیان کرد: داروهای تولید شده در کارخانجات داروسازی و داروهای گیاهی و سنتی همه دارای ترکیبات موثره شیمیایی هستند که باعث ایجاد اثر درمانی و هم چنین بروز عوارض دارویی می شود. بنابراین هرنوع دارویی باید فقط با دستور پزشک و در مقدار صحیح مصرف شود، مصرف خودسرانه دارو چه داروی صنعتی و چه داروی گیاهی می تواند باعث بروز عوارض جانبی و حتی مسمومیت شود.
همه انواع داروها می توانند باعث بروز عوارض دارویی و حتی مسمومیت شوند

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر ژیلا محسنی مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو اراک بیان کرد: داروهای تولید شده در کارخانجات داروسازی و داروهای گیاهی و سنتی همه دارای ترکیبات موثره شیمیایی هستند که باعث ایجاد اثر درمانی و  هم چنین بروز عوارض دارویی می شود. بنابراین هرنوع دارویی باید فقط با دستور پزشک و در مقدار صحیح مصرف شود، مصرف خودسرانه دارو چه داروی صنعتی و چه داروی گیاهی می تواند باعث بروز عوارض جانبی و حتی مسمومیت شود.

وی افزود: پس این تصور که داروهای گیاهی و فراورده های گیاهی بدون عوارض و بی ضرر هستند تصور اشتباهی است و  نباید در مصرف آن ها زیاده روی کرد.

مدیر اداره دارو ادامه داد: ما باید داروها و فراورده های گیاهی را تحت نظر پزشک متخصص طب سنتی که در دانشگاه های علوم پزشکی تحصیل نموده اند مصرف کنیم. برای پیشگیری از مسمومیت  از خوددرمانی و مراجعه به افراد غیر متخصص و تهیه فراورده های گیاهی از عطاری ها برای درمان بیماری ها خودداری نمایید.

کلید واژه ها: روز عوارض دارویی هفته پیشگیری از مسمومیت ها دکتر محسنی مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :