معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

همه سهمیه واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌های استان مرکزی توزیع شده است

۰۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵ کد : ۲۱۳۶۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۸۷
معاون غذا و داروی دانشگاهی علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک گفت: همه سهمیه واکسن آنفلوانزا که به استان اختصاص داده شده بود، در داروخانه های سطح شهرستان ها توزیع شده و در دسترس مردم قرار دارد.
همه سهمیه واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌های استان مرکزی توزیع شده است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد:: واکسن آنفلوانزا مطابق با سهمیه اعلامی از سوی سازمان غذا و دارو از طریق ۲ شرکت اصلی توزیع و پخش دارو به صورت عادلانه در طول هفته های اخیر در تمامی داروخانه های سطح استان توزیع و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: موجودی این واکسن در حال حاضر در شرکت های پخش صفر بوده و این واکسن  فقط در داروخانه ها موجود است.

معاون غذا و داروی دانشگاهی علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک ادامه داد: بیماران دارای ضعف سیستم ایمنی، بیماران خاص، نادر و بیماران صعب العلاج، گروه های پرخطر و دارای بیماری های مزمن و زنان باردار در اولویت دریافت واکسن هستند.

دکتر علیمرادیان گفت: تزریق واکسن آنفلوانزا برای افراد آسیب پذیر مطابق با تجویز پزشک توصیه می شود و بهترین زمان تزریق آن قبل از شروع سرمای هواست.

وی افزود: شهروندان در صورت نیاز به تهیه این واکسن می توانند از طریق تماس با سامانه تلفنی ۱۹۰ اطلاعات لازم را  از کارشناسان حاضر در محل در خصوص چگونگی تهیه دارو به دست آورند.

کلید واژه ها: واکسن آنفلوانزا معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :