تلاش سازمان غذا و دارو برای به حداقل رساندن کمبودهای دارویی

۱۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۲ کد : ۲۱۴۹۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۳۲
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به حمایت هدفمند این سازمان از تولید داخلی باکیفیت در حوزه فراورده های سلامت محور، گفت: سازمان غذا و دارو تمامی تلاش خود را برای به حداقل رساندن کمبودهای دارویی به کار می بندد.
تلاش سازمان غذا و دارو برای به حداقل رساندن کمبودهای دارویی

دکتر بهرام دارایی در گفت و گو با ایفدانا با اشاره به برنامه های سازمان غذا و دارو در دوره جدید، عنوان کرد: این سازمان وظیفه دارد دسترسی عادلانه به کالاهای سلامت محور را در اسرع وقت و به میزان کافی در کشور فراهم کند. 

وی افزود: قطعا یکی از دغدغه های اصلی در دوران پاندمی کرونا بحث واکسن است که به تناسب نیاز کشور آن را از هر منبعی اعم از تولید داخل و واردات که مورد تائید مجامع بین المللی باشد، تامین کرده و بر روند توزیع و تجویز آن نظارت خواهیم داشت.

در ماه های اخیر با پیشرفت خوبی که در تدارک واکسن (تولید داخل و واردات) محقق شد، ضمن تامین نیاز روزانه، ذخایر مناسبی نیز ایجاد شده است. خوشبختانه واکسیناسیون با اقبال مناسب مردم مواجه شده است و امیدواریم بزودی حداکثر میزان پوشش واکسیناسیون را در جمعیت کشور داشته باشیم.

دکتر دارایی درخصوص کمبود برخی داروها نیز اظهار کرد: باتوجه به اینکه کرونا در دنیا اولویت اول را دارد، اما این موضوع باعث نمی شود که دسترسی مردم به داروهای مورد نیاز در حاشیه قرار گیرد. بی شک پیگیری تامین داروهای تمامی بیماران  به صورت شبانه روزی در سازمان غذا و دارو دنبال می شود تا اجازه ندهیم ذخایر دارویی از میزان مطمئن آن کاهش یافته و بیماران دچار چالش شوند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش مضاعف در دوره جدید و ایجاد داشبوردهای هوشمند مدیریتی، پایش زنجیره تامین دارو به نحو مطلوبی انجام شده و میزان کمبود دارو را به حداقل  برسانیم، البته در حال حاضر میزان کمبودها نگران کننده نیست.

کلید واژه ها: تلاش سازمان غذا و دارو برای به حداقل رساندن کمبودهای دارویی


نظر شما :