نشست تعاملی و امضای تفاهم فیمابین پلیس فتا و معاونت های غذا و دارو و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی

۲۴ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۹ کد : ۲۱۷۵۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۴
جلسه ای در خصوص جهت تمرکز و هم افزایی بیشتر با محوریت گسترش آموزش سواد رسانه ای و تولید محتوای پیشگیرانه و آسیب های اجتماعی با حضور رئیس پلیس فتا، معاون غذا و دارو، معاون بهداشتی و کارشناسان پلیس اقتصادی استان مرکزی برگزار شد.
نشست تعاملی و امضای تفاهم فیمابین پلیس فتا و معاونت های غذا و دارو و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، این نشست با دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو ف دکتر علیمحمدی معاون بعداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس و کارشناسان پلیس فتا جهت تأیید جزئیات تفاهم نامه پیرامون اهداف، تدابیر کلی، تعهدات و ساز و کار اجرایی گسترش آموزش سواد رسانه ای و تولید محتوای پیشگیرانه و آسیب های اجتماعی برگزار شد.
در این جلسه سرهنگ احسان آنقی، رئیس پلیس فتا استان مرکزی لی رغم منافع بی شمار بهره مندی از سرویس ها و محتوای فضای مجازی برای آحاد جامعه لیکن این عرصه شرایطی وسوسه انگیز برای ارتکاب بسیاری از جرائم سایبری و بسترساز آسیب های اجتماعی است، بر همین اساس این تفاهم نامه به منظور انسجام بخشی، تمرکز و هم افزایی بیشتر با محوریت گسترش آموزش سواد رسانه ای و تولید محتوای پیشگیرانه با معاونت های متولی سلامت استان مذکور منعقد گردید.
دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو در این جلسه بیان کرد :ابا توجه به جمعیت گسترده کاربران در فضای مجازی و تنوع موضوعات برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح و امن از فضای مجازی، ضروری است از تمام ظرفیت‌های کشور جهت ارتقای سواد رسانه ای و اطلاع رسانی به شهروندان استفاده کرد.

وی به سوءاستفاده برخی سایت‌ها و کانال‌های فعال در فضای مجازی از کمبودهای کاذب دارویی اشاره کرد و گفت: شهروندان دارو و مکمل‌های غذایی را از داروخانه‌ها تهیه کنند و هرگز دارو را از فضای مجازی به بهانه کمبود آن تهیه نکنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان یادآور شد: با پلیس فتا در خصوص نظارت و کنترل فروش دارو در فضای مجازی همکاری و هماهنگی‌های خوبی انجام‌گرفته که در صورت مشاهده فروش هر نوع دارو از طریق سایت اینترنتی یا سایر فضاهای مجازی مانند تلگرام برخورد جدی و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
دکتر علیمحمدی معاون بهداشتی دانشگاه در پایان این نشست گفت: آسیب‌های اجتماعی جدیدی به دنبال استفاده از فضاهای مجازی در جامعه بروز کرده است که میزان سواد رسانه‌ای کاربران، در کاهش و یا افزایش آن تأثیر دارد. با توجه به گستردگی استفاده روزافزون مردم از این رسانه تعاملی و از سویی افزایش آسیب‌های اجتماعی نوپدید فضای مجازی، سواد رسانه‌ای می‌تواند نقش مؤثری در کاهش این نوع آسیب‌ها داشته باشد؛ در پایان از تلاش و زحمات مجموعه پلیس فتا تقدیر و تشکر به عمل آورد.

لازم به ذکر است : تربیت فرهنگیاران سایبری، تشکیل کارگاه‌های آموزشی، انتشار محتوای پیشگیرانه پلیس فتا در رسانه‌های رسمی و غیر رسمی، برگزاری چندجانبه جشنواره‌های فرهنگی و هنری با محوریت پیشگیری از جرائم سایبری و ... از جمله تعهدات مکتوب در این تفاهم‌نامه است.

 این تفاهم نامه به امضای طرفین رسید و مبادله شد و از تاریخ امضاء لازم الاجرا است.

کلید واژه ها: نشست تعاملی و امضای تفاهم فیمابین پلیس فتا معاونت های غذا و دارو و بهداشت


نظر شما :